השקעה בזהב בישראל – המדריך למשקיע בזהב בישראל

זהב נחשב להשקעה סולידית, בטוחה ויציבה לטווח הארוך, במיוחד בתקופות של אי ודאות כלכלית. בישראל ניתן להשקיע בזהב בדרכים שונות, כאשר לכל דרך היתרונות והאתגרים הייחודיים שלה. במדריך זה נסקור את הדרכים השונות לבצע השקעה בזהב בישראל ונספק לכם את המידע הדרוש כדי להשקיע בזהב בצורה אחראית ובטוחה.

השקעה בזהב בישראל

השקעה בזהב בישראל מהווה בחירה נבונה עבור המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהגן על ההון שצברו לאורך השנים מפני טלטלות בשווקים, אינפלציה ושחיקת ערך הכסף. הזהב נוטה לשמור על ערכו לאורך השנים ובמיוחד בתקופות של חוסר יציבות, אז הוא משמש כגידור מפני ירידות בשווקים עתירי סיכון.

כאשר בוחרים להשקיע בזהב בישראל יש לקחת בחשבון מספר גורמים כמו מחיר השוק העולמי של הזהב, טוהר הזהב והמשקל שלו, וכן העמלות הכרוכות בהשקעה. חשוב להבין את הדרכים השונות להשקיע בזהב ולבחור בדרך הנכונה עבורכם. הדגש הקריטי בהשקעה בזהב הוא קנייה ממקורות אמינים, מוכרים ובעלי מוניטין, על מנת להימנע מנוכלים וזיופים.

אילו דרכים פופולריות להשקעה בזהב בישראל?

מטבעות זהב ומטילי זהב

אחת הדרכים הנפוצות להשקיע בזהב בישראל היא על ידי רכישת מטבעות זהב או מטילי זהב. גם מטבעות וגם מטילים מגיעים בגדלים ומשקלים שונים המאפשרים לרכוש זהב בהתאם לתקציב האישי שלכם. היתרון בקניית מטבעות זהב או מטילי זהב הוא שבבעלותכם נכס פיזי נייד ונזיל אשר יוכל לעמוד לרשותכם בעת הצורך. החסרון הוא עמלות גבוהות יחסית בשל עלויות הייצור, השינוע והאבטחה.

קרנות נסחרות בבורסה

דרך נוספת להשקיע בזהב בישראל היא באמצעות קרנות שנסחרות בבורסה (ETF). מדובר בהשקעה במדדים הצמודים למחיר הזהב ומשתנים בהתאמה אליו. קרנות אלו מספקות למשקיעים חשיפה לשוק הזהב ללא צורך להחזיק בו פיזית. היתרון הוא קנייה במחיר הקרוב ביותר למחיר המתכת, אולם החסרון המשמעותי הוא שמדובר בזהב ״על הנייר״, כלומר אין לנו וודאות שנוכל לפדות אותו בעת הצורך כמו בהשקעה בזהב פיזי.

חברות כריית זהב

השקעה בחברות כריית זהב היא דרך נוספת להיחשף להשקעה בזהב. חברות אלו מחזיקות ומפעילות מכרות זהב ומושפעות ישירות מהשינויים במחיר הזהב. השקעה מסוג זה יכולה לספק תשואות פוטנציאליות גבוהות יותר מהשקעה בזהב פיזי או תעודות סל, אך גם טומנת בחובה סיכון גבוה יותר בשל אתגרים נקודתיים של כל חברה ושוק פעילות.

תכשיטים וכלים מזהב ומכסף

אמנם רכישת תכשיטי זהב איננה נחשבת בדרך כלל כהשקעה, אך זו יכולה להיות דרך להחזיק בנכס פיזי בעל ערך. ערכם של תכשיטי זהב נקבע על פי משקל וטוהר הזהב וכן כל ערך מוסף כמו העיצוב ושנת הייצור. יש לקחת בחשבון שהעלות מעבר למחיר המתכת תהיה הגבוהה ביותר בשל עלויות העבודה הנלוות לתכשיטים.

אילו סיכונים כרוכים בהשקעה בזהב בישראל?

זהב נחשב לרוב להשקעה בטוחה וסולידית אך כמו כל השקעה, גם בהשקעה בזהב קיים סיכון וערכו יכול להשתנות על סמך תנאי השוק. אולם הסיכון המשמעותי ביותר בהשקעה בזהב בישראל הוא הפוטנציאל להונאה, ובעיקר רכישת זהב ממקור לא אמין. זהב פיזי ניתן לזייף יחסית בקלות (גם מותגים מוכרים בתחום) וקונה בלתי מיומן יכול ״ליפול בפח״ ולקנות זהב אשר איננו טהור או לחילופין מתכת פשוטה מצופה זהב. לכן, הדגש המרכזי בהשקעה בזהב בישראל הוא לקנות זהב רק מגוף אמין, ותיק, בעל מוניטין וניסיון ארוך שנים. בוודאי לא לקנות מגורמים בלתי מוכרים וללא המלצות והיכרות מקדימה.

סיכון משמעותי נוסף הוא פריצה וגניבה. בממוצע בכל 9 דקות בישראל מתבצעת פריצה. מדובר בסיכון משמעותי גם כאשר מחזיקים כספת תקנית, במיוחד בסכומים גבוהים כאשר קיים קושי בביטוח. לכן, ההמלצה הגורפת תהיה לשמור את הזהב שברשותכם בחדר כספות מאובטח ומבוטח ולא בכספת ביתית.

השקעה בזהב בישראל עם עולם הזהב

השקעה בזהב בישראל עשויה להיות אסטרטגיית חיסכון והשקעה נבונה, במיוחד בתקופות של אי ודאות כלכלית, אך כמו בכל השקעה חשוב לקחת בחשבון את הסיכונים ולעשות זאת באחריות ובזהירות המתבקשת. אחרי שהכרתם את אפיקי ההשקעה הפוטנציאליים אתם יכולים לקבל החלטה מושכלת ולהפיק תועלת מהפוטנציאל ארוך הטווח של הזהב. אנו בעולם הזהב מלווים לקוחות בהשקעה בזהב בישראל – מוזמנים להשאיר לנו פרטים ונשמח לסייע לכם בצעדים הראשונים בעולם המרתק של הזהב.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!