מחיר הזהב – מחיר אונקיית זהב – מחיר זהב עולמי בזמן אמת

כבר אלפי שנים שזהב נחשב לאחת המתכות המבוקשות בעולם. לאורך ההיסטוריה הפך הזהב לאבן יסוד בכלכלה העולמית ואפילו בימינו הזהב הוא שחקן משמעותי בכלכלה הגלובאלית. הזהב משמש למגוון יישומים רחב – החל מתעשייה, תכשיטים, מסחר והשקעות. הוא קל לעיבוד ושימוש ולכן נמצא בשימוש כמעט בכל תחום בחיינו.

מחיר הזהב עולה בעקביות בעשרות השנים האחרונות והוא נחשב ל״נכס מקלט״ – מתכת השומרת על ערכה בתקופות משבר והן בתקופות של שגשוג כלכלי. היא מבוקשת הן בידי משקיעים פרטיים ומוסדיים והן על ידי בנקים מרכזיים בעולם. ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי אודות מחיר אונקיית הזהב. מהו מחיר הזהב? כיצד מחשבים מחיר זהב? מטה תוכלו לראות את גרף הזהב, ללמוד את השיטה על פיה מחשבים את מחירה של המתכת הנוצצת ואת הגורמים המשפיעים על מחיר הזהב בעולם.

איך לחשב את מחיר הזהב?

מחיר הזהב יחושב לרוב על פי יחידת מידה מקובלת לזהב שנקראת “אונקייה”. אונקיית זהב שוקלת 31.1034768 גרם, בהתאם ליחידת מידה טרוי, יחידת המידה המקובלת בעולם למתכות יקרות ערך. אם חשוב לכם לדעת את הערך של כל גרם זהב, אתם יכולים פשוט לחלק את מחיר הזהב שמופיע מעלה ב-31.1 ולקבל את המחיר העדכני המשוער עבור גרם זהב טהור.

אף על פי שמחיר אונקיית זהב משתנה בכל רגע בשעות המסחר בבורסות העולם, העשורים האחרונים משקפים מגמת עלייה עקבית וברורה של מחיר הזהב. מחיר הזהב אף מגיב לרוב בעלייה או שמירה על יציבות מרשימה בתקופות משבר וחוסר וודאות כלכלית, ועל כן מכונה ״נכס מקלט״. הוא מועדף על ידי משקיעים לצרכי גידור כנגד תנודות בשווקים ולהבטחת ערך הכסף כנגד שחיקה ואינפלציה, והוא נוטה לשמור על ערכו לעומת מניות ונכסים סחירים נוספים.

מהו מחיר אונקיית זהב ב-2024?

מחיר הזהב משתנה בכל רגע בשעות המסחר – ימים שני עד שישי, ומושפע מביקוש והיצע בשוק הזהב בעולם. כדי לראות את מחירו המדויק של הזהב ברגע נתון ניתן לצפות בגרף הזהב ובמחיר הזהב המופיע בראש המאמר. בנוסף למחיר הזהב המשתנה בכל רגע במהלך שעות המסחר, איגוד סוחרי הזהב של לונדון, ה-London Bullion Market Association, מעדכן פעמיים ביום את מחיר הזהב וקובע את ה״פיקס״ (FIX). ה״פיקס״ הוא מחיר עוגן הנקבע בכל יום בשעות הבוקר והערב ומשמש סוחרים לביצוע עסקאות בפרק זמן עתידי, לרוב עסקאות גדולות.

איך היו מחשבים את מחיר הזהב בעשורים האחרונים?

הבורסה למסחר בזהב המרכזית ביותר בעולם ממוקמת מזה עשרות שנים בלונדון, ועד שנת 2015, מדי בוקר וערב היו מעדכנים את מחיר הזהב על פי חישובים נפרדים שביצעו 5 נציגים מרכזיים עוד לפני פתיחת הבורסה. מאז 2015, חל שינוי בחישוב ערך הזהב, ואת הנציגים החליפה מערכת אוטומטית ממוחשבת שעזרה בכל רחבי העולם לחשב את המחיר האחיד של מתכת הזהב מדי יום. כך ניתן לראות כיום את מחיר הזהב באופן זהה או דומה במגוון בורסות בעולם. חשוב גם לציין כי מחיר אונקיית הזהב שיחושב יהיה על פי מידת זהב טהור בלבד, אשר מכונה זהב 9999 או זהב 24 קראט.

האם מחיר הזהב משקף עבורנו את המצב הכלכלי בעולם?

אם תבחנו את גרף מחיר הזהב בעשורים האחרונים, תוכלו לראות כי מחיר הזהב ממשיך לטפס באופן עקבי לאורך השנים ובהחלט יכול לסמן לנו את מצב השווקים ברחבי העולם. כך ניתן לזהות כיצד בתקופות משבר, כאשר השווקים קורסים, הזהב מציג יציבות מרשימה ואפילו עליות חדות (ראו את שנת 2020, משבר הקורונה, או הרחיקו עד שנת 2008 ועליית מחיר הזהב לאחר המשבר הפיננסי העולמי). מומחים בתחום טוענים כי לירידת מחיר הזהב או לעלייתו יש סממנים מקדימים שיכולים לסמל לנו על מצב הבורסות בכל רחבי העולם. ולמרות התנודתיות הרבה בבורסות העולם, הזהב עדיין נשאר מהנכסים הבודדים אשר שומרים על יציבות באופן עקבי בתקופות משבר ומוכיח את המוניטין שלו שוב ושוב.

לקריאה נוספת אודות מחיר הזהב, קניית זהב, מכירת זהב ועולם המתכות היקרות אתם מוזמנים להמשיך ולקרוא בבלוג שלנו, המציג מידע מקצועי מקיף ואיכותי על עולם הזהב. ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים בדף יצירת הקשר באתר ונציג שלנו יחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!