מחיר קילו כסף – כמה עולה קילו כסף?

מחיר הכסף

הכסף הינה מתכת יקרה בעל שימושים רבים אשר שומרת על ערכה אותו כבר אלפי שנים. מעבר לעובדה שנעשה בה שימוש בתעשיות שונות – החל מאלקטרוניקה והייטק ועד תכשיטים, אופנה, אמנות ופיננסים – הכסף נחשב כהשקעה סולידית ויציבה אשר הולכת וצוברת פופולריות בשנים האחרונות.

במאמר שלפניכם נדבר על מחיר קילו כסף, נלמד כיצד לחשב מחיר קילו כסף ומה הגורמים שיכולים להשפיע על מחיר הכסף.

מחיר קילו כסף – איך מחשבים מחיר של קילו כסף?

רוצים לדעת מהו מחיר קילו כסף? כל שתצטרכו לעשות זה להתבונן במחיר הכסף של הבורסה העולמית. מחיר הכסף בבורסות העולמיות השונות משתנה מעת לעת, והוא נקבע על פי משקל של אונקיית טרוי אחת. אונקיית טרוי הינה יחידת משקל עתיקה שבה היו שוקלים מתכות יקרות. מאז המאה ה-16 היו מעריכים את מחיר הכסף והזהב על פי אונקיית טרוי אחת ששווה כ-31.1 גרם – מה שאומר שאם אתם רוצים להעריך מחיר קילו כסף, אתם תצטרכו תחילה להעריך מהו מחיר עבור גרם כסף אחד ולאחר מכן להפוך את הגרם לקילוגרם על ידי הכפלתו באלף. אם כן – בדקו את מחיר הכסף כפי שהוא מופיע בגרף הכסף שלנו, וחלקו את המחיר ב31.1 – ככה תקבלו מחיר אחד של גרם כסף. לאחר מכן את המספר שתקבלו תכפילו ב-1,000 – זהו המחיר של קילו כסף.

אילו גורמים משפיעים על מחיר הכסף?

  1. היצע וביקוש: כמו כל סחורה, מחיר הכסף מושפע מהאיזון בין היצע וביקוש. כאשר הביקוש לכסף עולה על ההיצע הזמין, המחירים נוטים לעלות, ולהיפך. כסף משמש במגוון תעשיות, כולל אלקטרוניקה, תכשיטים ופאנלים סולאריים, כך ששינויים בביקוש יכולים להשפיע על מחיר המתכת.
  2. תנאים כלכליים: תנאים כלכליים, כגון אינפלציה, שיעורי ריבית וחוזק הדולר האמריקאי, יכולים גם הם להשפיע על מחיר הכסף. האינפלציה נוטה להעלות את מחיר הכסף, מכיוון שהמשקיעים מחפשים גידור מפני עליית מחירים. לעומת זאת, אם הריבית תעלה, סביר להניח שהמשקיעים יכניסו את כספם לאג”ח, מה שיכול להפחית את הביקוש לכסף.
  3. אירועים גיאופוליטיים: חוסר יציבות פוליטית או סכסוך יכולים להשפיע גם על מחיר הכסף. כאשר יש אי ודאות בכלכלה העולמית או שהמתחים הגיאופוליטיים גדלים, המשקיעים עשויים לפנות לכסף כנכס מקלט בטוח, שיכול להעלות את הביקוש והמחירים.
  4. ספקולציות: לבסוף, ספקולציות יכולות לשחק תפקיד גם במחיר הכסף. משקיעים עשויים לקנות או למכור כסף בהתבסס על הציפיות שלהם לתנועות מחירים עתידיות, במקום על יסודות ההיצע והביקוש הנוכחיים. זה יכול להוביל לתנודתיות מוגברת בשוק ולתנודות מחירים מהירות.

חשוב לציין שמחיר הכסף יכול להיות מאוד תנודתי ובלתי צפוי, שכן הוא מושפע ממשחק גומלין מורכב של גורמים כלכליים וגיאופוליטיים. משקיעים המעוניינים בכסף צריכים לעקוב בקפידה אחר תנאי השוק ולשקול לגוון את התיקים שלהם כדי להפחית את הסיכון.

בואו להשקיע עם עולם הזהב

קניית מתכת הכסף צוברת פופולריות הולכת וגוברת בשוק הישראלי בשנים האחרונות. המשקיע הישראלי הבין כי בכסף טמון פוטנציאל רווח וגידור, זאת לצד מתכת הזהב הפופולרית. אנחנו מוכרים מטבעות כסף ומטילי כסף, החל מאונקיית כסף ועד לקילוגרמים רבים, בתהליך פשוט, נוח ונגיש – השאירו לנו פרטים בטופס שבאתר ונחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!