השקעה במתכות – המדריך למשקיע בזהב וכסף

השקעה במתכות היוותה לאורך השנים אפיק השקעה ייחודי עבור המעוניינים לגוון ולגדר את תיק ההשקעות שלהם מפני טלטלות בשווקים, אינפלציה וחוסר יציבות. השקעה במתכת מתבצעת כבר אלפי שנים והיא נחשבת כיום לאפיק השקעה הצובר פופולריות הולכת וגוברת בעולם. במדריך שלפניכם נכיר את עולם ההשקעה במתכות, בדגש על מתכות יקרות (זהב וכסף) ונסקור את הדרכים הנפוצות להשקיע במתכות.

מהי השקעה במתכות?

השקעה במתכות היא תת-קטגוריה בתוך תחום רחב יותר הנקרא ״השקעה בסחורות״ או ״מסחר בסחורות״. ניתן להשקיע במגוון סחורות, החל מנפט, קקאו, חיטה ועד מגוון מתכות, ביניהן ברזל, אלומיניום, זהב וכסף. במאמר נתמקד ב-2 המתכות המעניינות והמסקרנות ביותר – זהב וכסף, המכונות גם ״מתכות יקרות״.

למתכות יקרות שימושים בתעשיות רבות ומגוונות – החל מתכשיטים, אלקטרוניקה והיי טק ועד רפואה, כלכלה, השקעות ואפילו אמנות. אולם יתרון נוסף שלהם הוא ההתייחסות אליהם כ״נכסי מקלט״ (“Safe Haven״) השומרים על ערכם בתקופות של טלטלות, חוסר יציבות כלכלי ומתיחות גאופוליטית.

היציבות והאמינות שלהם לאורך השנים, בעיקר בתקופות של חוסר וודאות, הפכו אותם למקור אליו נוערים משקיעים על מנת לשמור ולהגן על ההון שצברו. בתקופות של אינפלציה, מלחמות, מגפות וחוסר יציבות כלכלי, זהב וכסף נחשבים לביטחון ולעוגן פיננסי משמעותי. הנזילות שלהם, הניידות והמחיר האחיד בכל העולם הפכו אותם ל״מטבע גלובאלי״ הניתן למימוש בקלות בכל מקום על הגלובוס.

איך קונים מתכות כיום?

הצעד הראשון כאשר נקנה לרכוש מתכות, בדגש על מתכות יקרות, הוא החלטה באיזה צורה נרצה לרכוש אותם. הדרכים הפופולריות לקניית זהב וכסף יהיו בתצורה של מטילים או מטבעות.

מטבעות נחשבים בטוחים ופשוטים לרכישה מכיוון שהם מיוצרים על ידי מיטבעות ממשלתיות. בין המטבעות הפופולריים ניתן למצוא את עלה האדר הקנדי (Maple Leaf), הנשר האמריקאי (American Eagle) ואת הקרוגראנד הדרום אפריקאי (Krugerrand).

מטילי זהב וכסף נחשבים אף הם לצורה פופולרית ומקובלת לרכישת מתכות. משקל מטילי זהב נע בדרך כלל בין 1 גרם ל-1 קילוגרם ומשקל מטילי כסף יתחיל לרוב ב-1 אונקיה ועד 100 אונקיות.

יש לקחת בחשבון שכאשר נקנה מתכות פיזיות נידרש לשלם פרמיה מעל מחיר המתכת המגלמת את עלות ההפקה, הייצור, ההפצה והרווח על המכירה. אולם דגש חשוב הוא שככל שנקנה מטילים ומטבעות במשקל גבוה יותר, כך הפרמיה מעל מחיר המתכת תהיה נמוכה יותר. למה? דמיינו ייצור של 100 יחידות של מטיל זהב במשקל 1 גרם, לעומת ייצור של מטיל זהב אחד במשקל 100 גרם. היכן עלויות הייצור יהיו נמוכות יותר? נכון – עלות הייצור והאריזה של 100 יחידות תהיה יקרה משמעותית מהעבודה על יחידה אחת. לכן, על מנת לשלם פרמיה נמוכה ככל הניתן, נעדיף לקנות במשקל גבוה יותר (ככל והתקציב העומד לרשותנו מאפשר לנו).

דגשים חשובים כאשר משקיעים במתכות

כאשר נקנה מתכות, בדגש על זהב וכסף, נבחן את מחיר הזהב ומחיר הכסף העולמיים. מחירי המתכות, המכונים גם ״מחירי הספוט״, משתנים באופן קבוע בהתאם לביקוש ולהיצע בשוק.

הדבר החשוב ביותר כאשר קונים מתכות יקרות הוא בחירת המוכר. חשוב מאוד לבצע מחקר מקדים ולקנות אך ורק מחברה מוכרת, בעלת מוניטין רב שנים עם וותק וניסיון בתחום. חשוב לקרוא ביקורות וכמובן שאם יש חנות פיזית – להגיע לבקר ולהתרשם טרם עסקה ראשונה. בנוסף, בדקו – האם החברה המוכרת גם קונה מתכות חזרה מלקוחותיה? אולם זהב וכסף ניתן למכור בקלות בארץ ובעולם, אך במידה והמוכר גם קונה זה יתרון משמעותי שחשוב לוודא.

איפה מאחסנים מתכות יקרות?

טרם קניית מתכות יקרות חשוב להחליט היכן נאחסן אותן. ישנם משקיעים שמעדיפים לאחסן את הזהב והכסף בביתם, אולם אנו לא ממליצים על כך בשל הסיכון הרב לפריצה וגניבה. האפשרות המומלצת והפופולרית ביותר בקרב משקיעים הקונים בסכומים גבוהים היא אחסון בחדר כספות מאובטח. אפשרות זו מאפשרת למשקיע ״לישון בשקט״ בידיעה שישנה אחריות וכיסוי ביטוחי מלא של חדר הכספות וכן שיוכל למשוך את המתכת שלו בכל עת. סוחרים רציניים מאפשרים לאחסן דרכם בחדר כספות מאובטח. גם אנחנו מאפשרים זאת – מוזמנים ליצור איתנו קשר למידע נוסף.

השקעה במתכות עם עולם הזהב

קניית מתכות נחשבת צוברת פופולריות בקרב משקיעים המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהבטיח את ערך ההון שצברו לאורך השנים. במיוחד בימינו, כאשר היציבות הגלובאלית מעורערת מתמיד, האינפלציה מסרבת לרדת והריביות גבוהות, יותר ויותר משקיעים נוקטים צעדים על מנת להבטיח את העושר שצברו ועבדו בשבילו כל כך קשה. אנחנו ב״עולם הזהב״ מלווים משקיעים בצעדים הראשונים בתחום ההשקעה במתכות יקרות – מוזמנים ליצור איתנו קשר והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!