מחיר גרם כסף – כמה עולה גרם כסף?

מתכת הכסף מהפנטת את האנושות כבר אלפי שנים. יש לה שימושים רבים – החל מתכשיטים וקישוט ועד תעשיית האלקטרוניקה, כלי כסף, מכשור רפואי וסוללות – הכסף נמצא סביבנו כמעט בכל פינה ומשחק תפקיד משמעותי בחיינו. למרות שמרבים להשוות אותו לזהב, הכסף בהחלט ייחודי בפני עצמו.

אז מהי ההיסטוריה של המתכת הנחשקת, מה המחיר של גרם כסף וכמה עולה גרם כסף כיום? במאמר שלפניכם ענינו על השאלות החשובות.

היסטוריית הכסף

כסף ידוע לבני אדם במשך אלפי שנים, והוא מילא תפקיד חשוב בתרבויות ובציביליזציות רבות לאורך ההיסטוריה. המצרים הקדמונים, למשל, השתמשו בכסף לייצור תכשיטים ופריטי נוי, והוא שימש גם בתור מטבע במקומות רבים בעולם.

בימי קדם, כסף היה לעתים קרובות יקר יותר מזהב מכיוון שהיה נדיר יותר וקשה יותר לכרייה. היוונים הקדמונים, למשל, האמינו שכסף הוא מתנה מהאלים והשתמשו בו למגוון שימושים. הרומאים העריכו גם הם כסף מאוד והשתמשו בו כמטבע, כמו גם לייצור כלי בית ותכשיטים.

במהלך ימי הביניים הפך הכסף לחלק חשוב מהמסחר בין אירופה, אסיה ואמריקה. הכובשים הספרדים הביאו כמויות אדירות של כסף מהעולם החדש לאירופה, מה שעזר לממן רבות מהאימפריות הגדולות של אותה תקופה. לסחר בכסף הייתה השפעה משמעותית גם על הכלכלות של סין ויפן, אשר גם שם הכסף שימש כמטבע במשך מאות שנים.

בעשרות השנים האחרונות הכסף ממשיך להוות מתכת חשובה לתעשייה, במיוחד לייצור של רכיבים חשמליים וסוללות. בשל יכולות העיבוד שלו הכסף גם נפוץ מאוד לייצור תכשיטים, כלי כסף ופריטים דקורטיביים אחרים.

כמה יעלה לכם מחיר גרם כסף? 

אם אתם מעוניינים לדעת כמה עולה כסף אחד, כל שתצטרכו לעשות זה להתבונן במחיר הכסף העולמי. מחיר הכסף נמדד באונקייה המתארת משקל של כ-31.1 גרם. יחידת המשקל אונקיה, או אונקיה טרוי, נקבעה כקנה המידה המקובל עבור מתכות יקרות. מאז ימי הביניים החלו האנגלים להעריך מתכות יקרות, ביניהן זהב וכסף, ביחידת משקל זו, אשר עברה במאות ה-18 וה-19 לארה”ב ועד מהרה התפשטה והתקבעה בכל רחבי העולם.

אם תרצו לחשב מחיר גרם כסף, כל שתצטרכו לעשות זה לחלק את מחיר הכסף כפי שמופיע בגרף הכסף ולחלק אותו ב-31.1 גרם. המחיר שתקבלו הוא המחיר של אונקיית כסף טהור.

מחפשים השקעה משתלמת? הגיע הזמן לקנות כסף

השקעה בכסף יכולה להיות דרך טובה לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהגן מפני אינפלציה. כמו מתכות יקרות אחרות, כסף נתפס כ״נכס מקלט״ המהווה עוגן וביטחון בתקופות של חוסר וודאות וחוסר יציבות כלכלי.

ישנן מספר דרכים להשקיע בכסף. אחת הדרכים הנפוצות היא לקנות כסף פיזי, כגון מטבעות או מטילים אשר ניתן לאחסן במקום בטוח בביתכם או בחדר כספות חיצוני. אפשרות נוספת היא להשקיע בקרנות נסחרות בבורסה (ETF) העוקבות אחר מחיר הכסף.

מניות כריית כסף הן דרך נוספת להשקיע בכסף. מניות אלו הן מניות בחברות שכורות כסף וערכן קשור למחיר הכסף. השקעה במניות כריית כסף יכולה להיות מסוכנת יותר מהשקעה בכסף פיזי או בתעודות סל, אך היא יכולה גם להציע תשואות גבוהות יותר.

כסף כאפיק השקעה

כאשר משקיעים בכסף, חשוב לעשות את המחקר ולהתחשב בגורמים כמו מחיר הכסף הנוכחי, מגמות היצע וביקוש וסיכונים גיאופוליטיים שעלולים להשפיע על השוק. חשוב גם לשקול את יעדי ההשקעה ואת סובלנות הסיכון לפני קבלת החלטות השקעה, שכן כסף נחשב להשקעה ארוכת טווח.

השקעה בכסף יכולה להיות דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות ולהגן כספכם, אך חשוב לגשת אליה בזהירות ולעשות את בדיקת הנאותות הדרושה לפני ההשקעה. אנחנו מזמינים אתכם לקנות באמצעותנו כסף טהור – מטבעות כסף ומטילי כסף, ולהנות מאחזקה ישירה של כסף פיזי.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!