קניית זהב בבורסה – למה תמיד עדיף זהב פיזי?

מכירת זהב

זהב נחשב כבר אלפי שנים למתכת יקרת ערך שערכה הרב ידוע עוד מימי קדם. אנשים קונים זהב במשך מאות שנים כדרך ״לאחסן״ את העושר שלהם וכהשקעה לעתיד.

אם אתם שוקלים לקנות זהב, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון. בראש ובראשונה כדאי להבין מה היא הסיבה שאתם רוצים לקנות זהב. במאמר הנוכחי נדון בנושא ונבין מהי הסיבה המרכזית שבגללה מרבית המשקיעים בוחרים לקנות זהב ונבין מדוע למה קניית זהב פיזי (בניגוד לקניית זהב בבורסה) עונה על הצורך הזה.

מהן הדרכים לקניית זהב?

כשמדובר בקניית זהב, יש כמה אפשרויות שונות. אתם יכולים לקנות זהב פיזי בצורה של מטבעות או מטילי זהב, או שאתם יכולים לקנות זהב דרך הבורסה כתעודת סל, קרן נאמנות או מניות של חברות כריה. לכל אפשרות יש את היתרונות והחסרונות שלה. היתרון העיקרי של קניית זהב בבורסה הוא הנוחות – מדובר בדרך פשוטה ומהירה לקבל חשיפה לזהב. בנוסף, ניתן כך לחסוך את הטרחה שבאחסון זהב פיזי (למרות שנגלה בהמשך שלא מדובר ב״כאב ראש״ כמו שלעתים חושבים).

השקעה בזהב פיזי – הביטחון האמיתי

כאשר קונים זהב, חשוב לזכור שמחיר הזהב יכול להשתנות לאורך זמן. זו הסיבה שחשוב להתייחס לזהב כהשקעה לטווח ארוך ולא כנכס ספקולטיבי לטווח קצר. זהב נחשב ל״נכס מקלט״ המגן על ערכו בתקופות של אי ודאות כלכלית ומשברים, ובכך הוא מהווה תוספת חשובה לכל תיק השקעות.

אבל הסיבה העיקרית שבגללה עדיף לקנות זהב פיזי, היא שזו הדרך היחידה לנתק את התלות מהמערכת הפיננסית ולהבטיח נזילות מלאה. רק כאשר קונים זהב פיזי יודעים בוודאות שברגע האמת, בתרחיש של קריסה כלכלית, הזהב יעמוד לרשותנו. בכל מקרה אחר נהיה תלויים בגורמים ״מתווכים״ ובפועל, נחזיק במקרה הטוב חתיכת נייר ולא את המתכת עצמה.

השקעה במכשירים ״צמודי זהב״ שונים (תעודות סל, מניות של חברות כריה וכדומה) מרחיקה את המשקיע מהמתכת. זה סותר לחלוטין את השיקול המרכזי בקניית זהב – ביטחון. רק השקעה בזהב פיזי נותנת את ה״שקט״ האולטימטיבי: ההון שלך נמצא באחזקה ישירה בבעלותך.

לכן, חשוב מאוד שיהיה לכם זהב גם בצורתו הפיזית כי זה הדבר היחיד שישמור על ערך הכסף שלכם ברגע שתרצו למכור את הזהב (ובעיקר, לעשות זאת במהירות!).

יתרונות בקניית זהב פיזי

יתרון אחד בבעלות על זהב פיזי הוא, שזהו נכס מוחשי שאתם יכולים להחזיק ולאחסן פיזית. אתם יכולים לקנות מטבעות או מטילי זהב במגוון גדלים, מה שמקל על התאמת ההשקעה לתקציב וליעדים שלכם. בעלות על זהב פיזי יכולה גם להציע תחושת ביטחון ושקט נפשי, בידיעה שיש לכם נכס יקר באחזקה ישירה שיכול להחזיק את ערכו לאורך זמן.

מצד שני, לבעלות על זהב פיזי יש כמה חסרונות. ראשית, אתם תצטרכו למצוא מקום מאובטח לאחסן אותו, כגון כספת בבית או שכירה של כספת בחדר כספות מאובטח. זהב פיזי יכול להיות פגיע לגניבה או אובדן, ולכן תצטרכו לנקוט באמצעי זהירות כדי להבטיח שהוא יישאר בטוח ומאובטח. לשמחתנו כיום יש פתרונות פשוטים בעלות נמוכה יחסית. גם אנחנו מציעים שירות אחסנה מאובטח – מוזמנים לפנות אלינו לפרטים נוספים.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עלות הקנייה של זהב פיזי. כאשר אתם קונים זהב פיזי יש לקחת בחשבון פרמיה מסוימת מעל מחיר הספוט אשר מגלמת בתוכה עלויות ייצור, שינוע וביטוח. זה אמנם ״פוגע בתשואה״ אבל מקטין משמעותית את הסיכון ולכן על אף העלויות הנוספות מדובר בפתרון מקובל ופופולרי מאוד.

זהב פיזי – נכס השקעה בטוח לאורך זמן

קניית זהב בבורסה טומנת בחובה חסרונות רבים ויתרונות מסוימים. אם אתם מחפשים להחזיק את הדבר האמיתי, וליהנות מהיתרונות הגדולים שבנזילות ובאחזקה ישירה של ההון שלכם, בידיים שלכם, נכס מוחשי כמו זהב פיזי הוא הפתרון שלכם. אם אתם מתמקדים יותר בנוחות וקלות הקנייה והמכירה, ייתכן שתרצו לשקול השקעה בזהב דרך תעודת סל או קרן נאמנות במקום זאת.

אנחנו בעולם הזהב נשמח לעזור לכם לקנות או למכור זהב פיזי בביטחון עם ליווי אישי מקצועי. מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר – נשמח לעמוד לשירותכם!

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!