קניית זהב אונליין – הדרך המודרנית לרכוש זהב

קניית זהב אונליין מהווה כיום אפשרות מצוינת לקנות זהב בנוחות, בזמנים שנוחים עבורנו ובתקציב גמיש. אולם לא לכולם קניות באינטרנט הן ״אזור הנוחות״ ואין ספק שרבים עשויים לחשוש מהאפשרות לקנות זהב אונליין, בעיקר כיוון שקיים החשש שהמוכר איננו אמין ושלא ניתן לסמוך עליו שיספק את הסחורה. זאת בדיוק הסיבה שכאשר מבצעים קניית זהב אונליין צריך לבצע בדיקה מקדימה אודות החברה אשר דרכה נבצע את הרכישה. שיחה טלפונית ראשונית עם החברה, איתור המלצות בלתי תלויות, וותק ומוניטין מוכח וכן נוכחות פיזית (חנות בה ניתן לבקר) הם בגדר חובה לצורך וידוא האמינות של החברה.

במאמר שלפניכם נציג את הדברים מהם צריך להיזהר כשקונים זהב אונליין, מהם היתרונות והחסרונות של קניית זהב אונליין ומדוע משתלם להשקיע בזהב בימינו.

מה זה קניית זהב אונליין?

יש שתי דרכים מרכזיות כיום לקנות זהב. בעוד שהדרך הראשונה היא הדרך שהייתה מקובלת מאז ומתמיד – לקנות ולהחזיק זהב בצורתו הפיזית, כמטילים או מטבעות זהב, קיימת דרך נוספת והיא השקעה בזהב דרך הבורסה, באמצעות קניית תעודות סל או מניות של חברות לכריית זהב. המשמעות של האפשרות הראשונה – קניית זהב פיזית, היא ביטחון גבוה יותר: הזהב נמצא ברשותנו ונוכל לממש אותו בכל עת. זאת לעומת קניית זהב בבורסה, המנציחה את התלות שלנו במערכת הפיננסית ואיננה מבטיחה שבעת צרה, כאשר נרצה למכור את האחזקות שלנו, נוכל לעשות זאת.

קניית זהב אונליין מתייחסת לקניית זהב בצורתו הפיזית – לרוב מטילי זהב או מטבעות זהב. בקניית זהב אונליין נוכל לרוב לבחור ממגוון מוצרים רחב של מיטבעות (חברות המייצרות מטבעות או מטילים) מובילות, ולקנות זהב במחיר הזהב בבורסה בתוספת פרמיה על הזהב הפיזי. הפרמיה מהווה את עלות הייצור, השינוע, הביטוח והרווח של החברה המייצרת, ובמשקלים של אונקיית זהב ומעלה לרוב יהיה בין 5% ל-15% מעל מחיר הזהב.

לרוב בקניית זהב אונליין נוכל לקנות בכל כמות שהיא – כלומר ממטילים קטנטנים של 1 גרם ועד קילו זהב במרבית המקרים. קניית זהב אונליין תאפשר לרוב גמישות בתקציב ובזמן בו אנו בוחרים לקנות את הזהב.

מהם היתרונות והחסרונות בקניית זהב אונליין?

היתרון הגדול של קניית זהב אונליין הוא אלמנט הנוחות – פשוט נכנסים לאתר האינטרנט, בוחרים את המוצרים שאנו רוצים לקנות, את אמצעי התשלום ואופן קבלת הפריטים, וסיימנו. זאת בשונה מפנייה לסוחר זהב אשר מחזיק מלאי מוגבל בחנות פיזית, פתוח בשעות ספציפיות ודורש הגעה פיזית לחנות.

החסרון העיקרי של קניית זהב אונליין הוא החשש משרלטנים וגופים מפוקפקים או חסרי ניסיון אשר לא ״יספקו את הסחורה״, תרתי משמע. לכן כשבוחרים לקנות זהב חייבים להבין בדיוק היכן קונים. מי החברה שמוכרת לנו? האם היא שחקן מוכר בשוק? האם יש לה מוניטין רב שנים? האם יש לה חנות פיזית שניתן לבקר בה? שאלות אלה יסייעו לנו ״לבדוק בציציות״ את המוכר ולוודא שמדובר בגוף אמין וותיק שנוכל לקנות ממנו ״בראש שקט״.

קניית זהב אונליין – האם זה כדאי?

השקעות בזהב יכולות להתבצע על ידי משקיעים בודדים, מוסדות פיננסיים ואפילו ממשלות. כל מי שמחפש להשקיע בזהב צריך לשקול את המטרות הפיננסיות שלו, סובלנות הסיכון והתנאים הכלכליים שלו לפני ביצוע השקעה. השקעה בזהב אונליין, ובפרט קניית זהב פיזית, מהווה דרך מצוינת ״לבטח את הכסף שלנו״, להגן עליו מאינפלציה ושחיקה ולהבטיח את עושרנו בתקופות של חוסר וודאות כלכלי וטלטלות בשוק. אמנם ניתן לקנות גם זהב ״על הנייר״ בבורסה – דרך תעודות סל ומניות חברות כרייה, אבל כל אלה לעולם לא יבטיחו את הנזילות, הניידות וכתוצאה מכך את הביטחון שזהב פיזי מספק למחזיקים בו.

איפה משתמשים כיום בזהב?

לזהב שימושים רבים, כולל תכשיטים ויישומים תעשייתיים כגון אלקטרוניקה ומכשור רפואי. זהב משמש כמובן גם ככלי להשקעה וחסכון בשל ביצועיו ההיסטוריים ויציבותו ובשל היותו ״נכס מקלט״ בתקופות משבר.

בנוסף, זהב משמש עדיין ממשלות ובנקים מרכזיים כנכס רזרבה בינלאומי המגן על היציבות הפיננסית. בנקים רבים וגופים פיננסיים רוכשים זהב ובכך מבטיחים ערך של הכסף אשר נמצא בחזקתם. שימוש מאוד גדול בזהב ניתן לראות גם בעולם הרפואה שבו משתמשים בזהב לצורך פיתוח מכשור ושתלים דנטליים. הזהב הוכח כמתכת מוליכה ולכן, נעשה בה שימוש בתעשיות רבות ומגוונות וכנראה שאם היה הרבה יותר ממנו בעולם – סביר להניח שדברים רבים ומגוונים היו מיוצרים מזהב.

עולם הזהב – קניית זהב אונליין

דרכנו אתם תוכלו לבצע רכישת זהב אונליין בביטחון, מקצועיות ואמינות. עשרות שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים מעניקים את הביטחון הנחוץ לביצוע קניית זהב אונליין. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר, לשמוע עוד על העולם המרתק של קניית זהב וכמובן לקרוא עוד בבלוג המצוין שלנו. נשמח לסייע לכם בצעדים הראשונים שלכם בעולם הזהב.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!