מחיר קילו זהב – כמה עולה קילו זהב?

זהב נחשב למתכת חשובה ורבת ערך במשך אלפי שנים. הוא משמש למטבעות, תכשיטים ובמגוון תעשיות, החל מאלקטרוניקה והייטק ואפילו ברפואה. למרות הופעת שטרות הנייר, שימוש במטבעות ממתכת פשוטה וביצוע תשלומים דיגיטליים, הזהב נותר נכס מבוקש ופופולרי וסחורה בעלת חשיבות רבה. במאמר שלפניכם נדבר על מחיר קילו זהב ונבין האם השקעה בזהב נחשבת למשתלמת וכדאית גם היום.

הזהב מאז ועד היום

זהב זכה להערכה יוצאת דופן על ידי תרבויות לאורך ההיסטוריה. המצרים הקדמונים, היוונים והרומאים השתמשו כולם בזהב בתכשיטים, עיטורים ואפילו במבנים שלהם. מלחמות, כיבושים ומסעות גילוי החלו בחיפוש אחר זהב. מטבעות הזהב הראשונים נטבעו בלידיה, טורקיה של ימינו, בסביבות שנת 600 לפני הספירה. זהב שימש כמטבע במשך מאות שנים, ותקן הזהב אשר קיבע את הדולר לזהב שימש כבסיס למערכות מוניטריות רבות עד המאה ה-20.

זהב מוערך בזכות יופיו, נדירותו ועמידותו. הוא בשימוש לעתים קרובות בתכשיטים, שעונים ופריטים דקורטיביים נוספים. זהב משמש גם במוצרי אלקטרוניקה, כגון טלפונים סלולריים, מחשבים וטלוויזיות, בגלל המוליכות שלו ועמידותו בפני קורוזיה. מכשורים רפואיים משתמשים אף הם בזהב בשל התאמתו הביולוגית ועמידותו בפני קורוזיה.

על פי מה נקבע מחיר הזהב?

מחיר הזהב העולמי נקבע על פי יחידה מידה הנקראת אונקיה. אונקיה הינה יחידת משקל שמשקלה כ-31.1 גרם (או ליתר דיוק – 31.1034768 גרם). מחיר הזהב בבורסה נקבע על פי אונקיה, או אונקיה טרוי. אונקיות טרוי הומצאו כדי לשקול מתכות יקרות ערך ומי שירצה להעריך מחיר קילו זהב, יצטרך לחשב תחילה מחיר גרם בודד של זהב ולהכפיל את התוצאה ב1000 בכדי לקבל מחיר קילו זהב שלם.

ערכו של הזהב נקבע לפי היצע וביקוש. זהב הוא משאב סופי, וכמות הזהב הזמינה מוגבלת. הביקוש לזהב בתעשיות השונות – החל מתכשיטים, שימושים תעשייתיים והשקעות, הוא גבוה, ולפיכך הביקוש אליו יציב גם בתקופות של שגשוג. מחיר הזהב מושפע גם מגורמים כלכליים ופוליטיים, כמו שיעורי ריבית, אינפלציה ואירועים גיאופוליטיים, וניתן לראות שתקופות של חוסר יציבות – החל ממלחמות, אסונות, מגיפות ומשברים כלכליים, מאופיינים ביציבות או זינוק של מחיר הזהב על רקע ירידות בשווקים.

מחיר הזהב נקוב בדרך כלל בדולרים לאונקיה. מחיר הזהב יכול להיות מאוד תנודתי, וחשוב להבין את הסיכונים והיתרונות של השקעה בזהב לפני שמקבלים החלטות כלשהן.

כיצד משפיע טוהר הזהב על הערך שלו?

חשוב לדעת כי אונקיה אחת של זהב טהור מכילה 99.99% זהב ונחשבת לבוליון. הבוליון הינו מונח שמתאר פריטים העשויים כולם מזהב טהור ושאינם מעורבבים עם מתכת נוספת. תכשיטים למשל, מעורבבים כולם עם מתכות שונות והסיבה לכך היא שהזהב בצורתו הטבעית הוא מאוד רך ולכן יהיה מאוד קשה לעבוד איתו לבדו. זאת בדיוק הסיבה שבוחרים למזג את מתכת הזהב עם מתכות נוספות, מה שגורם לאלסטיות ואפשרות עבודה מהירה ונוחה בתעשיית התכשיטים. אבל לא רק בתחום התכשיטנות בוחרים לערבב את הזהב – הזהב נחשב לאחת המתכות עם מוליכות גבוהה מאוד ולכן גם בתעשיית האלקטרוניקה בוחרים לערבב את הזהב עם מתכות נוספות.

קניית קילו זהב עם עולם הזהב

אנחנו חיים בתקופה של חוסר וודאות ויציבות כלכלי וגיאופוליטי, אינפלציה ושחיקה בערך הכסף. הזהב, אשר נחשב ל״נכס מקלט״ השומר על ערכו בתקופות משבר, מהווה עוגן כלכלי וביטחון בשעת צרה. אנחנו בעולם הזהב מציעים ללקוחותינו שירות של קניית זהב פיזי ממגוון המיטבעות המובילות בעולם ובאמתחתנו עשרות שנות ניסיון ומאות קונים ומוכרים מרוצים אשר קנו מטילי זהב ומטבעות זהב החל מ-1 גרם ועד קילו זהב – מוזמנים להשאיר פרטים בטופס המצורף ונחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!