מחיר גרם זהב 2024 – כמה גרם זהב שווה היום?

מאז ומתמיד, ניצוץ הזהב קסם לבני האדם. מתכת יקרה זו משמשת לתכשיטים, אלקטרוניקה, מסחר ואף כהשקעה לאורך ההיסטוריה. בשנת 2024, מחיר גרם זהב מושפע מגורמים רבים, החל מהביקוש העולמי ועד למצב הכלכלי הגלובלי. במאמר שלפניכם נציג את מחיר הזהב, בדגש על מחיר גרם זהב, נדון בגורמים המשפיעים על ערך הזהב וננתח את מחיר הספוט לעומק כדי לשפוך אור על משמעותו עבור משקיעים חדשים וחובבי מתכות יקרות וותיקים כאחד.

כיצד נקבע מחיר גרם זהב ומהו מחיר הזהב?

מחיר גרם זהב מגלם את עלות משקל גרם זהב טהור. בעולם ההשקעות במתכות יקרות משתמשים בעיקר במשקל קבוע הנקרא אונקיה או אונקיה טרוי ( 31.103 גרם) והוא משמש כיחידת המידה לשווי של מתכות יקרות, בדגש על זהב וכסף.

כיצד נחשב את המחיר של גרם זהב? ראשית, נבדוק את המחיר של אונקיית זהב – לצפייה במחיר של אונקיית זהב בזמן אמת לחצו כאן. לאחר מכן, נחלק את המחיר שראינו ב-31.103 – המחיר שנקבל הוא מחיר גרם זהב. מחיר זה מוצג בדולרים – במידה ונרצה להמיר לשקלים נוכל להשתמש בשער המרה דולר-שקל ולהגיע למחיר גרם זהב בש״ח.

מה משפיע על מחיר גרם זהב?

מחיר הספוט (או בשמו המוכר יותר – מחיר הזהב) מתייחס למחיר השוק הנוכחי של אונקיית זהב בכל רגע נתון. הוא מייצג את המחיר שבו ניתן לקנות או למכור זהב למכירה מיידית. מחיר הספוט מושפע מגורמים שונים, כולל דינמיקת היצע וביקוש גלובלית, תנאים כלכליים, ספקולציות בשוק ומשתנים נוספים. למחיר הספוט נקבע מעין ״שער יציג״ פעמיים ביום על ידי איגוד הבוליון של לונדון (LBMA) – מחיר זה נקרא FIX והוא משמש כנקודת ייחוס מקובלת לביצוע עסקאות גדולות.

אחד מהגורמים המשפיעים על מחיר הזהב ועל מחיר גרם זהב הוא האיזון בין ההיצע והביקוש שלו. זהב הוא משאב מוגבל ויכולת הכרייה שלו מוגבלת. כאשר הביקוש עולה על ההיצע, המחיר נוטה לעלות, ולהיפך. דרישה משמעותית לזהב מגיעה מהבנקים המרכזיים אשר מהווים שחקנים משמעותיים בשוק הזהב. ההחלטות שלהם לגבי שיעורי ריבית, מדיניות מוניטרית ועתודות זהב יכולות להשפיע על מחיר הזהב. כמו כן, לרכישות או מכירות של זהב על ידי בנקים אלו יכולה להיות השפעה ישירה על דינמיקת ההיצע והביקוש, וכתוצאה מכך גם על המחיר.

ביקושים תעשייתיים, בעיקר בתחום התכשיטים ובתחומי האלקטרוניקה, הייטק ומכשור רפואי, תורמים גם הם לביקוש לזהב. גורם נוסף הוא מצב הכלכלה העולמית. דווקא בתקופות של חוסר יציבות כלכלית ופוליטית, משקיעים פונים לזהב כנכס מקלט בטוח. שיעורי אינפלציה, שיעורי ריבית, מתחים גיאופוליטיים ותנודות מטבע – כל אלה משפיעים גם הם על מחיר הזהב העולמי.

בהתאם לרבעון הראשון של שנת 2024, מחיר גרם זהב בשנת 2024 נע בין 77$ ל- 65$ לערך. חשוב לציין שמחיר גרם זהב יכול להשתנות משמעותית לאורך הזמן ויש לבדוק את מחיר הספוט לפני שאתם מבצעים קנייה או מכירה של זהב. כמו שאמרנו, מומלץ להסתכל על מחיר אונקיית זהב ולחלק ב-31.103 על מנת לברר את מחיר גרם זהב בזמן אמת.

קניית זהב עם עולם הזהב

מחירו של גרם זהב מושפע ממגוון גורמים רב. אם אתם משקיעים מנוסים או חובבי זהב מושבעים, המידע הרלוונטי במאמר זה לגבי הגורמים המשפיעים על מחיר הזהב יכול לעזור לכם לקבל את ההחלטות המתאימות לכם. זכרו שמחיר הזהב תנודתי ומומלץ מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים המתמחים בקנייה ומכירה של זהב, וכמו כן גם לערוך מחקר מעמיק לפני שאתם מקבלים החלטות השקעה כלשהן.

עם עשרות שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים, אנו ב״עולם הזהב״ נשמח ללוות אתכם בהשקעה בזהב. למידע נוסף השאירו את הפרטים שלכם באתר ונשמח ליצור איתכם קשר בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!