קניית מטילי זהב – איפה ואיך לקנות מטילי זהב?

מאז ומתמיד הייתה מתכת הזהב למבוקשת בכל רחבי העולם ובשנים האחרונות היא הפכה למבוקשת עוד יותר. משברים גלובאליים מגדילים את הביקוש לזהב, כיוון שהוא נחשב ל״נכס מקלט״ השומר על ערכו בתקופות משבר. משבר הקורונה לדוגמא האיץ במיוחד את הביקוש לזהב, וכך גם עליות הריבית והאינפלציה העולמית המזנקת, לצד מתיחות גלובאלית גיאופוליטית. אנשים רבים מביעים חשש אמיתי מכספם הפרטי ומעוניינים לקנות מטילי זהב כדי להבטיח את עתידם בשנים הבאות.

במאמר הנוכחי אנחנו הולכים לדון בהשקעה במטילי זהב. כיצד מתבצעת קניית מטילי זהב? האם היא נחשבת לכדאית גם כיום? היכן נאחסן את מטילי הזהב שלנו וכיצד קניית מטילי זהב יכולה לעזור לכם לעבור משברים כלכליים? ריכזנו עבורכם את כל התשובות במאמר המקיף מטה.

מה הם מטילי זהב?

מטילי זהב הם גושי זהב טהור במשקלים שונים – לרוב בין 1 גרם ועד 1 ק״ג. הם יכולים להגיע בצורה מלבנית, המוכרת יותר, או בצורה עגולה המכונה באנגלית ״ראונד״. דרגת הטוהר של מטילי זהב תהיה לרוב 9999, כלומר 99.99% זהב, או במילים אחרות זהב 24 קראט, הנחשבת לדרגת הטוהר הגבוהה ביותר.

מטילי הזהב הסטנדרטיים נמכרים במשקל אונקייה, השווה לכ-31.1 גרם זהב טהור, או אם להיות מדויקים יותר – 31.1034768 גרם. מטילי זהב גדולים יותר לרוב ימדדו באונקיות (לדוגמא – מטיל זהב 1 קילוגרם שווה ערך לכ-32.15 אונקיות זהב).

מטילי זהב נחשבים לאפשרות השקעה פופולרית עבור אנשים פרטיים, גופים מוסדיים ומוסדות פיננסיים כמו בנקים מרכזיים בעולם.

כיצד מוכרים זהב ברחבי העולם?

מכירת זהב מתבצעת בדרכים רבות ושונות ברחבי העולם, המרכזיות שבהם – זהב פיזי או זהב ״על הנייר״ בבורסה. סוחרים ומשקיעים יעדיפו תמיד לקנות את ״הדבר האמיתי״, כלומר זהב פיזי, על מנת להבטיח אחזקה ישירה במתכת שלהם ולהימנע מסיכוני שוק ותלות במערכת הפיננסית. אלה כוללים סוחרים פרטיים, גופים מוסדיים, גופי השקעות ובנקים מרכזיים בעולם, ביניהם הפדרל ריזרב האמריקאי, הבנק המרכזי הרוסי והממשלה הסינית, המחזיקים עתודות זהב אדירות ברשותם. סוחרים פרטיים לרוב קונים מטילי זהב או מטבעות זהב להשקעה במשקל של עד 1 ק״ג, בעוד בנקים מרכזיים יקנו מטילי זהב גדולים מאוד במשקל של 12.5 ק״ג.

מחיר מטילי זהב מבוסס בדרך כלל על משקלו והטוהר שלו, כאשר המחיר לאונקיה משתנה בהתאם לביקוש וההיצע בשוק. מחיר הזהב נקבע על ידי גורמים שונים כמו תנאים כלכליים גלובליים, שיעורי אינפלציה ואירועים גיאופוליטיים. זהב עשוי להימכר גם בצורת תכשיטים או חפצי נוי אחרים, אולם לרוב נעדיף לקנות מטילי זהב או מטבעות זהב על מנת להבטיח את טוהר המתכת ויכולת נזילות מהירה בזמן אמת.

היכן נאחסן את מטילי הזהב שלנו?

חשוב לשקול את נושא האחסון והאבטחה של מטילי הזהב שלהם מכיוון שמדובר בנכס יקר ערך שגנבים עשויים לחשוק בו. משקיעים רבים בוחרים לאחסן את מטילי הזהב שלהם בחדר כספות מאובטח, וחלקם אף בוחרים לבטח את השקעתם כדי להגן מפני אובדן או גניבה. איננו ממליצים לאחסן כמות גדולה של זהב בבית כיוון שהסיכון גבוה. סוחרים מקצועיים לרוב יציעו שירותי אחסון אצל צד שלישי אשר יבטיחו אחסנה מאובטחת וכיסוי ביטוחי מקיף.

האם כדאי לקנות מטילי זהב?

מטילי זהב יכולים להיות אפשרות השקעה מצוינת עבור המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ובעיקר להגן על כספם ועושרם מפני אי ודאות כלכלית. היסטורית, לאורך אלפי שנים, הערך של הזהב שומר על ערכו היחסי ואף עולה בעקביות, והוא נחשב ל״נכס מקלט״ המגן על המחזיקים בו מפני זעזועים ומשברים.

עם זאת, כמו כל השקעה, ערכם של מטילי זהב יכול להשתנות בהתאם לתנאי השוק ולביקוש. חשוב לעשות את המחקר ולהבין את הסיכונים והיתרונות הפוטנציאליים לפני השקעה במטילי זהב.

כמו שציינו בראשית הכתבה, על המשקיעים לשקול גם את העלויות הכרוכות ברכישה ואחסון של מטילי זהב, כגון דמי אחסון, עלויות ביטוח ואמצעי אבטחה. עלויות אלו עשויות להשפיע על ההחזר הכולל על ההשקעה ויש לקחת זאת בחשבון בתהליך קבלת ההחלטות לפני הרכישה. כך או כך, ישנם כיום שירותים נגישים המאפשרים אחסנה בתנאים טובים המסייעים לשמור על הזהב בטוח ושמור לעת צרה. בסופו של דבר, ההחלטה להשקיע במטילי זהב צריכה להתבסס על היעדים הפיננסיים האישיים שלכם, סובלנות הסיכון ואסטרטגיית ההשקעה שלך. 

קניית מטלי זהב עם עולם הזהב

אנחנו בעולם הזהב פועלים בתחום הזהב וההשקעה במתכות יקרות מזה שנים רבות וערוכים לעזור לכם לבצע את הצעדים הראשונים בתחום המרתק של הזהב. אנחנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פרטים עוד היום – נשמח לתת לכם שירות מקצועי, אמין ודיסקרטי, והכל בחיוך ובנעם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!