קניית זהב פיזי – איך לקנות זהב פיזי ואיפה?

קניית זהב פיזי הייתה רווחת ומקובלת מאוד במשך מאות שנים, והיא נותרה אופציה מעשית עבור אלה המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם או להתגונן מפני אינפלציה. זהב פיזי הוא נכס מוחשי שעמד במבחן הזמן ומוכר באופן אוניברסלי כמאגר ערך וערובה בטוחה לטלטלות בשווקים, אינפלציה ומתיחות גלובאלית. במאמר זה נדון בסיבות לבצע קניית זהב פיזי, סוגי הזהב הפיזי הקיימים וכיצד לקנות זהב פיזי.

למה להשקיע בזהב פיזי?

ישנן מספר סיבות מדוע השקעה בזהב פיזי עשויה להיות רעיון טוב. ראשית, זהב פיזי מהווה גידור מפני אינפלציה. קניית זהב פיזי מנתקת את המשקיע מהמטבע המקומי ובכך מגנה אליו משחיקת ערך הכסף. כאשר מטבעות נייר מאבדים מערכם, הזהב נוטה לעלות, זאת כיוון שזהב הוא נכס מוגבל אשר איננו ניתן לייצור יש מאין.

שנית, זהב פיזי נחשב ל״נכס מקלט״ בטוח בתקופות של אי ודאות כלכלית. בתקופות מלחמה, חוסר יציבות מקומי או גלובאלי, מתיחות גיאופוליטית, מגיפות ומשברים – משקיעים נוטים להעביר את נכסיהם לנכסי מקלט בטוחים כמו זהב וכסף היכולים לסייע בהגנה ושימור עושרם.

שלישית, לזהב פיזי אין ״סיכון צד נגדי״. בניגוד להשקעות אחרות כמו מניות או אג”ח, זהב פיזי אינו תלוי בביצועים של חברה או ממשלה מסוימת. המשמעות היא שהוא אינו נתון לאותם סיכונים הקשורים להשקעות מסוג זה.

סוגי זהב פיזי

ישנם מספר סוגים של זהב פיזי זמינים להשקעה. הסוגים הנפוצים ביותר הם מטילי זהב ומטבעות זהב. מטילי זהב זמינים במגוון גדלים, מטילים קטנים של גרם אחד ועד מטילים גדולים יותר המגיעים לרוב בשוק הפרטי עד קילוגרם. מטבעות זהב זמינים בגדלים ועיצובים שונים ולעתים קרובות מיוצרים על ידי מטבעות ממשלתיות. דוגמאות למטבעות זהב פופולריים כוללות את נשר הזהב האמריקאי, עלה האדר הזהב הקנדי והקרוגראנד הדרום אפריקאי, וגם לנו בישראל יש מותג מקומי מוכר המיוצר על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות – יונת השלום.

איך לקנות זהב פיזי

רכישת זהב פיזי היא קלה יחסית, אבל יש כמה דברים שכדאי לזכור. ראשית, חשוב לקנות מסוחר מוכר, בעל מוניטין מוכח וותק. הסיכון בקניית זהב הוא נובע בעיקר מגורמים מפוקפקים אשר עשויים למכור לכם זיופים, חיקויים ומוצרים אשר אינם עשויים זהב טהור. הישמרו ובדקו היטב את המקור ממנו אתם קונים.

שנית, בחרו בסוג הזהב הפיזי שאתם רוצים לקנות. מטילי זהב נמכרים בדרך כלל בפרמיה נמוכה יותר ממטבעות זהב, אך מטבעות פופולריים אף הם בקרב משקיעים.

שלישית, שקלו את אפשרויות האחסון של הזהב הפיזי. חלק מהמשקיעים מעדיפים לאחסן את הזהב שלהם בכספת ביתית אולם זה מאוד לא מומלץ בשל הסיכון הרב. סוחרים מקצועיים לרוב יציעו אחסון אצל צד שלישי, לרוב חברת אבטחה או בלדרות מוכרת ומוסמכת. כאשר קונים זהב פיזי בסכומים משמעותיים, זו תהיה האפשרות המומלצת.

קניית זהב פיזי – איך עושים זאת?

מבחינת אפשרויות רכישה, ישנן מספר דרכים לבצע קניית זהב פיזי. חלק מהמשקיעים מעדיפים לקנות זהב ישירות מסוחר או חנות פיזית בעוד אחרים יעדיפו לקנות זהב באינטרנט מאתרים מוכרים. חשוב להשוות מחירים בעת רכישת זהב פיזי כדי להבטיח עסקה משתלמת ככל הניתן, אולם זכרו שההבדל בין הסוחרים השונים לרוב איננו משמעותי. החשיבות הגדולה ביותר היא ממי קונים – כמה שנים החברה פועלת? האם ישנו מוניטין מוכח? האם הם יקנו מכם חזרה? כל זאת ועוד הם גורמים משמעותיים אשר ישפיעו על קניית זהב פיזי.

ניתן למצוא באינטרנט מגוון רחב של חנויות וסוחרים לקניית או מכירת זהב, אולם נמליץ להגיע באופן ישיר לחברה או לחנות כדי להתרשם טרם ביצוע עסקה ראשונה.

קניית זהב פיזי עם עולם הזהב

קניית זהב פיזי טומנת בחובה יתרונות רבים – החל מגידור מפני אינפלציה ושחיקת ערך הכסף ועד לשימוש כנכס מקלט בעת צרה. ניתן לקנות זהב פיזי במספר תצורות, כאשר האפשרות הרווחת היא קניית מטילי זהב או מטבעות זהב. אנחנו בעולם הזהב מציעים שירות מקצועי באמצעותו תוכלו לקנות זהב פיזי בביטחון. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לעשות את הצעד הראשון בעולם ההשקעה במתכות יקרות. השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!