קניית זהב להשקעה – המדריך המלא לקניית זהב בישראל

קניית זהב להשקעה

זהב נחשב לסמל של עושר ושגשוג ומתכת יקרה נחשקת במשך אלפי שנים. קניית זהב היא בחירה פופולרית להשקעה בישראל ובכל העולם, בייחוד עבור אלו אשר מחפשים לגוון את תיק ההשקעות ולהגן על עצמם מפני סיכונים נקודתיים של הכלכלה והמטבע המקומי וטלטלות גלובאליות. בישראל קניית זהב להשקעה ללא ספק הופכת עם השנים לפופולרית יותר ויותר ומתבצעת על ידי ישראלים רבים כאסטרטגיית הגנה מפני השלכות שליליות של פגיעה בשקל ובריחת הון אל מחוץ לישראל. במדריך שהכנו עבורכם בנוגע לקניית זהב להשקעה בישראל נסקור את כל המידע שחשוב לדעת כדי להתחיל לקנות זהב בישראל. איך קונים זהב, למה זה מומלץ ומה משפיע על ערך הזהב? כל התשובות כאן.

למה כדאי לקנות זהב להשקעה?

לפני שנצלול לפרטים של קניית זהב להשקעה בישראל, חשוב להבין מדוע זהב נחשב להשקעה כה בטוחה ורבת ערך. השקעה בזהב צוברת יותר ויותר פופולריות כאופציה אמינה לטווח הארוך בקרב משקיעים בארץ ובעולם. הסיבות מגוונות – הן מתכונות ייחודיות כגון יכולת עיבוד, מוליכות גבוהה, נדירות ויופי, והן כיוון שמחירו עולה בהתמדה במרוצת הזמן ובייחוד בעשורים האחרונים. זהב הוא נכס פיזי המכונה ״מטבע גלובאלי״ ונחשב בקרב משקיעים כ”נכס מקלט” השומר על ערכו גם בתקופות משבר וחוסר וודאות כלכלי. עובדה זו הופכת אותו למוגן מפני אינפלציה ומצבים של אי ודאות כלכלית.

מה משפיע על ערך הזהב?

זהב נקנה ונמכר באופן קבוע על ידי סוחרים ומשקיעים בישראל ובעולם. מחיר הזהב משתנה ללא הרף לאורך ימי המסחר בבורסות (שני – שישי) ברחבי העולם. אונקיה אחת של זהב שווה לכ-31.1 גרם של זהב טהור וזו היחידה אשר משמשת לבטא את ערכו. ניתן לחשב את המחיר של גרם אחד של זהב בקלות – חלקו את העלות לאונקיה ב-31.1. כשמדובר בקניית זהב, זהב פיזי היא הדרך הטובה והמומלצת ביותר להשקעה בזהב. אפשרות זו מאפשרת לכם להחזיק ולאחסן את המתכת היקרה באופן ישיר, לנטרל את התלות במערכת הפיננסית הגלובאלית ואת הסיכון שנובע מאחזקה של זהב ״על הנייר״ ללא כיסוי.

איך ניתן לבצע קניית זהב להשקעה בישראל?

בחרו בסוחר בעל מוניטין

הצעד הראשון בקניית זהב בישראל הוא בחירת סוחר אמין בעל מוניטין בתחום. חפשו אחר עסקים וארגונים שעוסקים בקנייה ומכירה של זהב וכסף לאורך שנים רבות ובעל ניסיון מוכח, ובדקו שגופים אלה עומדים בסטנדרטיים בינלאומיים ונמצאים בקשרים רציפים מול מיטבעות ממשלתיות ומנהלים קשרי מסחר רציפים עם גופים בעלי שם.

החליטו על תקציב ואיזה זהב תרצו לקנות

זהב מגיע בצורות שונות, כדוגמת מטילים ומטבעות, וכן במשקלים שונים ותחת מותגים שונים. החליטו על התקציב הנכון עבורכם ובחרו בכמות ובתמהיל הנכון עבורכם על סמך יעדי ההשקעה והחיסכון שלכם. לרוב נעדיף לקנות זהב פיזי במשקל גבוה ככל הניתן על מנת לצמצם את עלויות הייצור. לדוגמא – מטיל זהב 100 גרם יעלה הרבה פחות מ-100 מטילי זהב 1 גרם, אף על פי שהם באותו המשקל – זאת כיוון שהייצור של 100 יחידות יקר יותר מייצור יחידה אחת. מטילי זהב או מטבעות זהב הם הדרך המקובלת, הנפוצה והפופולרית ביותר לקנות זהב להשקעה, מה שבשפה המקצועית מכונה “בוליון”. יחידת המשקל אונקיה (כ-31.1 גרם) היא המוכרת ביותר לקניית זהב, אך ניתן לקנות לרוב במשקלים החל מ-1 גרם ועד 1 קילוגרם.

בדקו את אפשרויות האחסון

לאחר שרכשתם את הזהב שלכם, עליכם לשקול כיצד תאחסנו אותו והיכן. בעוד שחלק מהמשקיעים מעדיפים לשמור את הזהב שלהם בבית, אנו ממליצים לאחסן את הזהב שלכם בחדר כספות מאובטח המתמחה בכך כדי להימנע מסיכונים מיותרים.

בצעו מעקב אחר השוק

לפני שאתם מבצעים קניית זהב להשקעה חשוב לזכור כי מחיר הזהב יכול להשתנות, ולכן עליכם לפקח על השוק באופן קבוע. כדי להישאר מעודכנים לגבי מחיר הזהב, היום ניתן להשתמש במשאבים מקוונים כמו אתרי אינטרנט המתמחים בקנייה ומכירה של זהב וכסף.

לסיכום

השקעה בזהב מהווה דרך בטוחה לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהגן על עצמכם מפני תרחישים של שחיקת ערך המטבע המקומי, טלטלות גלובאליות, אינפלציה וחוסר יציבות בשווקים. קניית זהב להשקעה בישראל צוברת יותר ויותר פופולריות בשנים האחרונות. חשוב לבצע מחקר מקדים כשהדגש החשוב ביותר הוא בבחירת סוחר אמין, ותיק בעל מוניטין מוכח. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לכם בצעדים הראשונים שלכם בעולם הזהב.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!