השקעה במתכת כסף – המדריך למשקיע בכסף בישראל

כסף, המכונה לעתים ״האח הקטן״ של הזהב, ידוע בשימושיו הרבים בתעשייה ומושך משקיעים מאז ומתמיד. השקעה במתכת כסף מציעה אפשרות השקעה וחסכון סולידית ארוכת טווח המשלבת בין ביקוש תעשייתי יציב ומלאי מוגבל ומאפשרת השקעה גם בסכומים נמוכים יחסית. למתכת הכסופה מגוון יתרונות ביניהן גידור מפני אינפלציה ושחיקת ערך הכסף וכן קורלציה לתנודות הזהב. במאמר שלפניכם נחקור את היתרונות של השקעה במתכת כסף לצד האתגרים ונספק מידע רב ערך שיעזור לכם להשקיע בכסף בישראל.

השקעה בכסף – למה להשקיע בכסף?

השקעה בכסף (ובמתכות יקרות בכלל) טומנת בחובה יתרונות רבים. כסף, בדומה לזהב, נחשב ל״נכס מקלט״ השומר על ערכו ואף עולה בתקופות של חוסר וודאות וטלטלות בשווקים. בנוסף, הוא נחשב כאמצעי גידור בפני אינפלציה ומנתק את המשקיע מהשפעות המטבע המקומי, יתרון משמעותי בעיקר בתקופות של אינפלציה גבוהה.

מתכת הכסף ידועה בשימושיה הרבים בתעשייה, בעיקר בתחום התכשיטים וכלים העשויים מכסף סטרלינג, אולם בשל מוליכותו הגבוהה נעשה בו שימוש רב גם בתחומי האלקטרוניקה והוא בשימוש גם בהליכים רפואיים שונים.

יתרון משמעותי של כסף על פני מתכות יקרות הוא המחיר – מדובר בנכס נגיש שיכול להתאים גם למשקיעים עם הון מצומצם. על אף הקורלציה לזהב, מחירו נמוך משמעותית ומאפשר קרש קפיצה וכניסה לתחום גם למשקיעים המעוניינים להשקיע סכומי כסף נמוכים יותר, או לחילופין לשלב בין שתי המתכות ולגוון את תיק ההשקעות שלהם.

איך משקיעים בכסף?

השקעה בכסף יכולה להתבצע בדרכים מגוונות. הדרך המוכרת ביותר היא אחזקה של כסף בתצורה פיזית, מטבעות כסף או מטילי כסף. דרך זו מאפשרת להחזיק באופן ישיר במתכת – יתרון משמעותי בתקופות של חוסר וודאות ויציבות. יש לקחת בחשבון שבמקרה זה נצטרך לאחסן את המתכת בכספת ביתית או בחדר כספות מאובטח.

משקיעים המעדיפים השקעה נזילה יותר יוכלו לרכוש קרנות סל (ETF) הצמודות למחיר הכסף. החיסרון המשמעותי – מדובר באחזקה של כסף ״על הנייר״ המייצרת תלות במערכת הפיננסית. במקרה של טלטלות בשווקים או קריסה כלכלית נהיה תלויים ב״גורמים מתווכים״ – זאת לעומת אחזקה פיזית המאפשרת לנו שליטה בלעדית על ההשקעה.

דרך נוספת להשקיע בכסף היא קניית מניות של חברות כרייה. באופן זה ניחשף לשוק הכסף בצורה עקיפה דרך חברות המפיקות ומעבדות את המתכת, אך נהיה חשופים להטיות נקודתיות וביצועי חברה שעשויים

לאלו המעדיפים השקעה נזילה יותר, קרנות הנסחרות בכסף (ETF) מציעות את היתרונות של השקעה בנייר ערך, תוך שהן עדיין צמודות למחיר הכסף. אפשרות השקעה נוספת היא דרך מניות כריית כסף המייצגות גישה עקיפה יותר, המספקת חשיפה לשוק הכסף באמצעות אחזקת מניות בחברות המפיקות ומעבדות את המתכת הכסופה. גם במקרה זה נהיה חשופים להטיות כמו ביצועי חברה וביצועי שווקים, ולא ניחשף באופן ישיר למתכת.

השקעה במתכת כסף עם עולם הזהב

השקעה במתכת כסף יכולה מהווה פתרון להשקעה וחיסכון סולידיים ויציבים לטווח ארוך, לגיוון תיק ההשקעות ולהגנה מפני אינפלציה ושחיקת ערך ההון שצברתם לאורך השנים. בין אם אתם בוחרים בהשקעה במתכת כסף באופן פיזי, השקעה בתעודות סל כסף, במניות כרייה או בחוזים עתידיים, חשוב ללמוד את השוק ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כל אפשרות השקעה מגיעה עם יתרונות וחסרונות – יש להתאים את אופן ההשקעה ליעדים ולמטרות שלכם.

על ידי השקעה נבונה בכסף, ובמתכות יקרות ככלל, ניתן להפיק ערך רב. אנו בעולם הזהב מלווים משקיעים בהשקעה במתכות יקרות והשקעה במתכת כסף בפרט. נשמח לסייע לכם בצעדים הראשונים בעולם המרתק של הכסף – מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך דף יצירת הקשר באתר והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!