השקעה בזהב פיזי – איך ואיפה משקיעים בזהב פיזי?

זהב נחשב לנכס יקר השומר על ערכו כבר אלפי שנים, וגם היום הוא מהווה אפשרות השקעה פופולרית עבור משקיעים רבים בישראל ובכל העולם. השקעה בזהב פיזי יכולה להיות דרך מצוינת לגוון את תיק ההשקעות שלכם, להגן על עצמכם מפני מצבים של אינפלציה ולהחזיק בזהב באופן פיזי. עם זאת, השקעה בזהב פיזי איננה מוכרת כמו השקעות אחרות ויש מספר דגשים שחשוב להכיר כשמתעניינים בהשקעה בזהב פיזי. במאמר שלפניכם נסביר למה זה כדאי ואיך והיכן ניתן להשקיע בזהב פיזי בישראל.

למה מומלץ להשקיע דווקא בזהב פיזי?

להשקעה בזהב פיזי יש כמה יתרונות. ראשית, זהב נחשב ל״נכס מקלט״ השומר על ערכו בתקופות של חוסר וודאות, אינפלציה וטלטלות בשווקים, ובמקביל לנכס יציב בעל ביקוש יציב ממגוון תעשיות כמו תכשיטים ואלקטרוניקה. שנית, מדובר בנכס מוחשי שיש למשקיע שליטה מלאה עליו (בשונה מקניית זהב בבורסה, ״על הנייר״, בו ישנם גורמים מתווכים בין המשקיע לבין המתכת). לבסוף, זהב יכול לעזור לכם לגוון את תיק ההשקעות שלכם, להוות גידור לנכסים עתירי סיכון ולהגן על התיק שלכם בטווח הארוך.

איך ניתן לבצע השקעה בזהב פיזי?

היום ישנן מספר דרכים שונות בהן אתם יכולים לבצע השקעה בזהב פיזי. להלן האפשרויות הפופולריות ביותר:

מטילי זהב ומטבעות זהב

השקעה במטילי זהב ומטבעות זהב היא הדרך הנפוצה ביותר להשקיע בזהב פיזי. מטבעות ומטילים נמכרים לרוב במשקלים שבין 1 גרם ל-1 ק״ג, כשהמשקל המוכר ביותר הוא אונקיית זהב השוקלת 31.1035 גרם. מטילי זהב נמכרים בפרמיה מעל מחיר הספוט של הזהב, המייצג את עלות הייצור, ההפצה והרווח של המוכר. כאשר אתם משקיעים בזהב פיזי ובוחרים לקנות מטילי זהב או מטבעות זהב, הדגש המרכזי הוא המוכר – חשוב לקנות רק מגורמים בעלי מוניטין, וותק וניסיון מוכח בתחום. בהשקעה בזהב פיזי תמיד קיים חשש מזיופים ולכן חשוב לבדוק היטב ממי קונים ולרכוש אך ורק מגורמים מוכרים ואמינים.

תכשיטי זהב

במידה ואתם בוחרים לקנות תכשיטי זהב כהשקעה, חשוב לקחת בחשבון שהפרמיה תהיה לרוב גבוהה משמעותית ממטילים או מטבעות בשל עלויות הייצור הגבוהות. נתון זה ישפיע בהכרח גם על הערך שלהם במכירה, כיוון שכאשר נבקש למכור את התכשיטים עלויות הייצור לא יילקחו בחשבון. בנוסף, יש לוודא כי טוהר הזהב הוא לפחות 18 קראט כדי להבטיח סחירות גבוהה באופן יחסי.

תעודות סל זהב המגובות זהב פיזי

תעודות סל וקרנות העוקבות אחר מחיר הזהב הן דרך נוחה להשקיע בזהב מבלי להחזיק אותו פיזית, אך יש להקפיד לקנות אך ורק תעודות סל המגובות בזהב פיזי. השקעה בתעודות סל זהב היא תהליך פשוט וניתן לקנות ולמכור אותן בבורסה בקלות, אך עדיין, אף על פי שנשאף לקנות תעודות המגובות בזהב פיזי, לא מדובר באחזקה ישירה של זהב פיזי על ידי המשקיע אלא ברכישת זהב ״על הנייר״ המוחזק אצל גורם שלישי, ולכן החסרונות ברורים.

השקעה בזהב פיזי – איך נעשה זאת?

ככלל, ניתן לקנות זהב פיזי בחנויות פיזיות או באינטרנט, על פי העדפות המשקיע. לרוב פערי המחירים בין הסוחרים השונים יהיו זניחים, וודאי לאורך זמן, אך זכרו – הנושא החשוב ביותר הוא מי המוכר: כמה שנים החברה פועלת בתחום? האם הם גוף מוכר וותיק עם מוניטין מוכח? האם החברה קונה זהב חזרה מלקוחותיה כאשר הם מעוניינים לממש? בדיקות אלו יסייעו להבטיח קניה בטוחה מגורם אמין ומוכר.

ניתן למצוא כיום בישראל מגוון לא מבוטל של חנויות וסוחרים – אנו נמליץ לבדוק, לקרוא ולחקור על התחום ועל החברה טרם ביצוע השקעה בזהב פיזי.

השקעה בזהב פיזי עם עולם הזהב

להשקעה בזהב פיזי יתרונות רבים – החל מהגנה על תיק ההשקעות, גידור מפני אינפלציה ועד לשימוש בו כ״נכס מקלט״ בעתות משבר. לרוב נעדיף לקנות זהב פיזי על פני זהב ״על הנייר״ בשל יתרון האחזקה הישירה במתכת, ללא גורמים מתווכים ותלות בשווקים הפיננסיים. אנחנו ב״עולם הזהב״ מציעים קניית זהב פיזי בליווי מקצועי על ידי גוף אמין, ותיק ומוכר. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כדי לעשות את הצעד הראשון בעולם ההשקעה במתכות יקרות – מוזמנים להשאיר פרטים ונחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!