מחיר גרם זהב – כמה עולה גרם זהב?

הזהב נחשב לאחת המתכות המבוקשות ביותר בעולם. יש לו יתרונות רבים ומגוונים והוא בשימוש בתעשיות רבות ומגוונות בכל רחבי העולם. אנחנו משתמשים בזהב לתכשיטים, לתעשיית הטכנולוגיה והאלקטרוניקה (הזהב נחשב למתכת עם מוליכות חשמלית גבוהה מאוד ואינו מחליד), בעולם הרפואה לפיתוחים רפואיים שונים, לתעשיית הפיננסים, ההשקעות והמסחר ואפילו בתחומי אמנות מגוונים. הזהב נחשב למתכת השומרת על ערכה לאורך שנים כשהדבר בולט במיוחד בתקופות של משבר וחוסר יציבות, אז נוטה הזהב לעלות כששאר הנכסים קורסים.

במאמר הנוכחי אנחנו הולכים לדבר איתכם על מחיר גרם זהב. כמה עולה גרם זהב? מהו קראט זהב? למה הערך של הזהב ממשיך לעלות? על כל השאלות הללו ענינו במאמר שלפניכם.

כמה יעלה לכם גרם זהב? ועל פי מה נקבע המחיר?

בדומה למתכות יקרות נוספות, הזהב נמדד על פי משקל של אונקיה אחת השווה כ-31.1 גרם זהב. מחיר הזהב אחיד בכל הבורסות העולמיות. הוא משתנה בכל רגע בימי ושעות המסחר (ימים שני עד שישי) ובנוסף נקבע פעמיים ביום מחיר ״פיקס״ (FIX) על ידי בורסת הזהב של לונדון, בבוקר ובערב, המהווה את נקודת הייחוס לביצוע עסקאות עתידיות בין סוחרים. מי שעוקב באופן עקבי אחרי מחיר הזהב יכול לראות שאמנם מחירו משתנה בכל רגע, אבל במבט היסטורי ניתן לראות שמחיר הזהב עולה באופן עקבי עם השנים. בולטות במיוחד העליות של הזהב בתקופות משבר – ניתן לראות זאת היטב בגרף מעלה במשבר הקורונה ב-2020 ובמשבר הפיננסי ב-2008, למשל. דווקא בתקופות בהן השווקים קרסו, הזהב שמר על ערכו והציג ביצועי יתר מרשימים. לכן נחשב הזהב לגידור מצוין כנגד תנודות בשווקים ולהשקעה אטרקטיבית בעיני משקיעים רבים המעוניינים בסחורה אשר תבטיח את ערך הכסף שלהם.

מחיר גרם זהב נקבע על פי זהב טהור בלבד, בעוד שהסימון של הזהב הטהור הוא 24 קראט או זהב 9999 (כלומר, 99.9% זהב טהור). אם אתם מעוניינים לחשב כמה עולה גרם זהב, כל שתצטרכו לעשות זה לחלק את מחיר הזהב העדכני בשוק (אותו תוכלו לראות בגרף מחיר הזהב) ב-31.1 גרם ותקבלו את החישוב המדויק של עלות גרם זהב.

אבל, המחיר הסופי לא יסתכם רק בזאת, ועל מנת להעריך פריט זהב שיש ברשותנו על פי מחיר הזהב העולמי השאלה החשובה והנשאלת בנושא תהיה “מהו הטוהר של הזהב ברשותנו?”. אם התשובה לדוגמה תהיה: “22 קראט”, נבצע את החישוב הבא: נחלק 22 ב-24 (כלומר – 22 קראט חלקי 24 קראט) – נקבל את התוצאה 0.916, כלומר 91.6%. זהו טוהר של זהב 22 קראט – 91.6% זהב והשאר מתכות שונות. לפיכך, נכפיל את מחיר גרם הזהב שקיבלנו ב91.6% ונקבל את מחיר גרם הזהב המדויק שיש ברשותנו.

מהו קראט זהב?

זהב בטבע מצוי בצורה הכי טהורה שלו שנקבעה לה מידה – 24 קראט. מכיוון שמתכת הזהב היא מתכת רכה ולאורך השנים רצו להפוך אותה למתכת חזקה הרבה יותר, בחרו לערבב את הזהב עם מתכות אחרות. סיבה נוספת מעבר לרכות המתכת היא העובדה שמחיר הזהב מאוד יקר אבל רצו להכין ממנו פריטים רבים (כמו תכשיטים למשל). לכן, ערבבו את הזהב עם מתכות נוספות וכך יכלו לייצר כמות יותר גדולה של תכשיטים ופריטים שנחשבו לעשויים מזהב. זו גם הסיבה שנוצרו לזהב צבעים שונים – הזהב האדום לדוגמא, שמעורבב עם נחושת, או זהב לבן שמעורבב עם כסף ומתכות נוספות. תכשיטי זהב שונים מגיעים לרוב בערכים של 9 קראט עד 18 קראט זהב, ומחירם כמובן בהתאם. אם אתם מעוניינים לחשב את עלות גרם הזהב בפריט שיש ברשותכם, בין אם זה תכשיט, מטבע זהב או מדליה, כל שאתם צריכים לעשות זה לבצע את החישוב שהצגנו למעלה, ותדעו בקלות כמה הפריט שברשותכם שווה.

למה הערך של הזהב ממשיך לעלות?

לאורך שנים רבות הזהב נחשב למתכת ששומרת על ערכה. דווקא בתקופות של תנודות בשווקים ומשברים כלכליים הזהב מפגין איתנות ויציבות ושומר על ערכו ואף עולה. ניתן לראות היטב בגרף שדווקא בתקופות משבר הזהב שומר על יציבות ואף מזנק לעתים בחדות, בעוד הבורסות סביב קורסות. בנוסף, הזהב מהווה גידור לאינפלציה (המנתקת את המשקיע מהשפעות המטבע המקומי) ולשחיקה בערך הכסף. לכן, נחשב הזהב לנכס סולידי ויציב המבטיח את ערך הכסף שברשותכם, ולהשקעה בטוחה ומניבה לאורך שנים.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!