מטבעות בוליון – איך והיכן קונים מטבעות זהב וכסף להשקעה?

השקעה במטבעות בוליון יכולה להיות החלטה נבונה עבור המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם. מטבעות בוליון הם מטבעות העשויים ממתכת יקרה טהורה (לרוב כסף 999 או זהב 9999, המכונה גם זהב 24 קראט). מטבעות זהב וכסף נחשבים לאפשרות השקעה בטוחה שכן הם נכסים מוחשיים אשר שומרים על ערכם גם בתקופות של אי ודאות כלכלית ואינפלציה. אם אתם מחפשים להשקיע במטבעות בוליון, הגעתם למקום הנכון – במאמר שלפניכם נסקור את עולם מטבעות הבוליון, נלמד על הסוגים השונים ונבין מה חשוב לקחת בחשבון לפני שמבצעים רכישה.

הצעדים הראשונים בקניית מטבעות בוליון

לפני שבכלל נתחיל לחשוב היכן לקנות מטבעות בוליון, עלינו לקבוע קודם כל מה התקציב שלנו ובאיזה סוג מטבעות אנחנו מעוניינים להשקיע. כתלות בתקציב נבחר את המתכת – מטבעות כסף יהיו זולים משמעותית מזהב ונוכל לקנות מהם כמות גדולה יותר, ולהפך – השווי של זהב גבוה משמעותית מכסף ולכן נוכל לקנות ממנו פחות. מטבעות זהב פופולריים בקרב משקיעים שמחפשים אחר הביטחון המקסימלי, בעוד שמטבעות כסף בעלי מחיר נגיש יותר ונחשבים ״ספקולטיבים״ יותר בשל התנודתיות הגבוהה של הכסף לעומת הזהב. לרוב, משקיעים מייצרים תמהיל המשלב את שתי המתכות וכך נהנים מגיוון מהיתרון של כל מתכת.

כשקונים מטבע בוליון – ובאופן כללי, מתכת פיזית (בין אם זהב או כסף), ניקח בחשבון את ה״פרמיה״, משמע העלות הנוספת, מעבר למחיר הזהב ב״בורסה״. בשונה מזהב או כסף ״על הנייר״, כאשר קונים מתכת פיזית יש לקחת בחשבון עלויות נוספות – כרייה, זיקוק, הטבעה, שינוע, ביטוח ועוד.

מטבעות בוליון פופולריים – הכירו את סוגי המטבעות

הפילהרמונית של וינה
״הפילהרמונית של יונה״ מונפק החל משנת 1989 ע״י המיטבעה הלאומית של אוסטריה ונחשב לאחד ממטבעות הבוליון הנמכרים באירופה והמוכרים והאהובים בעולם. בין 1989-2001 ערך המטבע היה נקוב בשילינג והחל מ-2002 הוא נקוב באירו.
הפילהרמונית מונפק במספר גדלים בזהב וב-1 אונקיה כסף ונחשב להילך חוקי באוסטריה.
נחשב לאחד המטבעות הנפוצים וניתן לקנות ולמכור אותו באירופה ובכל העולם בקלות.

קרוגראנד

ייצורו של הקרוגראנד החל בשנת 1967 בדרום אפריקה ואף על פי שאין לו ערך נקוב הוא מוגדר גם היום בהילך חוקי בדרום אפריקה. הקרוגראנד מיוצר על ידי המטבעה הלאומית של דרום אפריקה ונחשב לאחד ממטבעות הבוליון המוכרים בעולם.

הקרוגראנד עשוי זהב 22 קראט ו-2 קראט נוספים של מתכות פשוטות, המקנות לו גוון כתום יותר ממרבית המטבעות ואף קשיחות רבה יותר. בשל כך משקלו מעט גבוה יותר מאונקיה אך הוא מכיל בתוכו בדיוק אונקיה של זהב טהור – 31.1035 גרם זהב טהור.
נחשב אחד ממטבעות הבוליון הנפוצים והסחירים ביותר בעולם.

אמריקן איגל

הנשר האמריקני הוא אחד ממטבעות הזהב הנפוצים והמוכרים בעולם ובארה״ב בפרט. הנפקתו החלה בשנת 1986 על ידי המיטבעה הלאומית של ארה״ב והוא מוטבע אך ורק מזהב שנכרה בתחומי ארצות הברית. למטבע מעמד של הילך חוקי בארה״ב ומטבע הזהב עשוי זהב 22 קראט ו-2 קראט נוספים מנחושת וכסף המקנים למטבע קשיחות, בדומה לקרוגראנד.

יונת השלום – הנציג הישראלי

כן, גם לנו יש בוליון – יונת השלום הוא בוליון פופולרי המיוצר על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות. ייצור ראשוני החל בשנת 2014 במהדורת כסף והחל משנת 2019 הוא מיוצר גם בזהב. הוא מיוצר במגוון משקלים בזהב, החל מ-1/25 אונקיה ועד 1 אונקיה זהב, ובכסף מיוצר במשקל 1 אונקיה.
בשנת 2023 החל להיארז באריזת ביטחון חדשנית הכוללת תווית אבטחה למניעת פריצת האריזה וקוד אימות דיגיטלי המאמת את טוהר המתכת בסריקה.

קניית מטבעות בוליון בעולם הזהב

השקעה במטבעות בוליון יכולה להיות החלטה נבונה עבור אלו המחפשים לשמור על ערך הכסף שלהם ולגוון את תיק ההשקעות עם השקעה בטוחה וארוכת טווח. אנחנו ב״מומחי הזהב״ מאפשרים לכם לקנות את הדבר האמיתי – מטבעות בוליון, ולעשות זאת בביטחון ובראש שקט. אנחנו מזמינים אתכם להשאיר לנו פרטים באתר ואנו נשמח ללוות אתכם בצעד הראשון שלכם בעולם הזהב

 

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!