רכישת זהב – למה, איך ואיפה כדאי לרכוש זהב?

רכישת זהב

זהב הוא מתכת יקרה שזכתה להערכה רבה לאורך כל ההיסטוריה האנושית. הוא ידוע ביופיו, נדירותו, עמידותו והביקוש הרב אליו, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית להשקעה. זהב נחשב ל״מטבע גלובאלי״ הניתן למימוש בכל עת ובניגוד למטבעות מסוגים אחרים שניתן להדפיס על ידי ממשלות, זהב הוא משאב סופי בעל כמות מוגבלת שלא ניתן לשכפל, וזה הופך יתרון משמעותי במיוחד בימינו. במאמר שלפניכם נדבר על רכישת זהב – מדוע כדאי לרכוש זהב, כיצד תבצעו רכישת זהב בצורה נכונה והיכן כדאי לרכוש זהב.

למה כדאי לרכוש זהב?

זהב נחשב להשקעה סולידית ובטוחה לטווח הארוך, שכן הוא ידוע בכך שהוא שומר על ערכו לאורך ההיסטוריה ובמיוחד בתקופות של מיתון וחוסר וודאות כלכלי. הוא נחשב למגן מפני אינפלציה ושחיקה של כסף, שכן ערכו נוטה לעלות כאשר ערך המטבע המקומי יורד. מעבר לכך, זהב מהווה נכס מוחשי, כלומר אתם יכולים להחזיק אותו באופן פיזי, מה שמספק תחושת ביטחון וניתוק התלות בהמערכת הפיננסית שלא ניתן להשיג בהשקעות אחרות.

איך מבצעים רכישת זהב?

ישנן מספר דרכים בהן ניתן לבצע רכישת זהב. להלן העיקריות ביניהן:

  • זהב פיזי – ניתן לרכוש זהב פיזי בצורה של מטילי זהב או מטבעות זהב. כאשר אתם רוכשים זהב פיזי, חשוב לקחת בחשבון את רמת הטוהר, המשקל והמותג, אך החשוב ביותר הוא המוכר – יש לוודא שמדובר בגוף מוכר, ותיק ובעל מוניטין, על מנת להימנע מסיכונים מיותרים. אתם יכולים לאחסן את הזהב הפיזי שלכם במיקום מאובטח כגון כספת פרטית או חדר כספות מאובטח.

  • תעודות סל – תעודות סל הן קרנות הנסחרות בבורסה שעוקבות אחר מחיר הזהב באופן יומיומי, מה שמאפשר למשקיעים לקנות ולמכור זהב מבלי להחזיק בו פיזי. תעודות סל הן דרך נוחה להשקיע בזהב, אך הן אינן מספקות את רמת הביטחון שנותן זהב פיזי, כיוון שאנו עדיין תלויים בגורמים ״מתווכים״ בינינו לבין הזהב, וכאמור מדובר בזהב ״על הנייר״ ולא בזהב פיזי.

  • מניות של חברות כריית זהב – ניתן להשקיע גם במניות של חברות העוסקות בכריית זהב, שכן הן לרוב יעמדו בקורלציה מסוימת למחיר הזהב. השקעה במניות כריית זהב יכולה לספק לכם חשיפה לשוק הזהב ללא צורך בבעלות עליו באופן פיזי, אולם טומנת בחובה סיכונים אחרים כגון ביצועי החברה וסיכונים של ניהול כושל או התנהלות שאינה תקינה.

איפה כדאי לבצע רכישת זהב?

כאשר אתם בוחרים לבצע רכישת זהב, חשוב לעשות זאת אצל סוחר אמין ומנוסה בעל מוניטין בתחום. הנה כמה מקומות שכדאי לקחת בחשבון בעת רכישת זהב:

  • סוחרי מטבעות מקומיים – סוחרי מטבעות מקומיים יכולים לספק ייעוץ מקצועי ולהציע מגוון סוגי זהב.
  • פורטלים מקוונים – פורטלים מקוונים בעלי מוניטין המתמחים במכירה וקנייה של זהב יכולים להציע לכם מחירים תחרותיים ומגוון רחב של זהב לרכישה, מכל סוג שתבחרו. כאשר מדובר באתרים בינלאומיים יש לקחת בחשבון את נושא המע״מ בכניסה לישראל, וכן עלויות שילוח ושחרור ממכס העשויות להגיע לסכומים משמעותיים.

כמה כדאי להשקיע בזהב?

כמות הזהב שאתם צריכים להשקיע בה תלויה ביעדים הפיננסיים האישיים שלכם, בתיק ההשקעות שלכם וברמת הסיכון המועדפת עליכם כשמשקיעים. מרבית המומחים ממליצים למשקיעים להקצות 5% עד 15% מתיק ההשקעות שלהם לזהב, על מנת לספק הגנה מפני מצבים של זעזוע בשווקים וכדי ״לגדר את הסיכון״ כנגד נכסים מסוכנים יותר.

לסיכום

רכישת זהב עשויה להיות בחירה נבונה להשקעה עבור המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלכם ולהגן על כספם מפני מצבים של חוסר ודאות כלכלית. ניתן לרכוש זהב באופן פיזי או ״על הנייר״ בצורה של תעודות סל או מניות של חברות כריה. כאשר אתם רוכשים זהב, חשוב לקחת בחשבון את רמת הטוהר, המשקל והמותג שקונים, אך הדגש המרכזי הוא על המוניטין של החברה ממנה קונים. כמו בכל השקעה, מומלץ לבצע את המחקר המקדים הדרוש לפני שאתם מתחילים.

מתעניינים ברכישת זהב? עולם הזהב היא אחד הגופים הוותיקים והגדולים בישראל במכירת זהב פיזי – מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום והצוות המסור שלנו יחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!