קניית זהב וכסף – מתכות יקרות להשקעה

קניית זהב וכסף תמיד הייתה בחירה פופולרית עבור המעוניינים לגוון את תיק ההשקעות שלהם ולהגן מפני אינפלציה ושינויים כלכליים בכל רחבי העולם. גם זהב וגם כסף שימשו כאוגרי-ערך במשך מאות שנים והוכיחו את ערכם גם בזמן משברים כלכליים וגיאופוליטיים. עם זאת, לפני שקופצים לעולם המתכות היקרות, חשוב להבין את היסודות של קניית זהב וכסף כדי להבטיח השקעה חכמה וכדאית. ריכזנו עבורכם מספר נושאים ונקודות חשובות שכדאי לדעת כאשר מתעניינים בקניית זהב וכסף.

קניית זהב וכסף – עוגנים פיננסיים שיבטיחו את ערך הכסף שלנו

מזה כבר דורות שאנשים מטילים ספק בערך הכסף הפיזי שיש בידנו, שלא נדבר על הכסף שמופקד בבנק. מתכות יקרות ערך, אשר להן שימוש במגוון רחב של תחומי החיים, שומרות על ערכן לאורך אלפי שנים ולא סתם כך – יש להן ביקוש ושימושים רבים. בזהב ובכסף משתמשים באופן נרחב בתחומים כמו תכשיטים, אלקטרוניקה והייטק, תחומי הרפואה, פיננסים, כלכלה והשקעות ועוד ועוד. היותם יציבים ואמינים במשך אלפי שנים, בעיקר בתקופות של חוסר וודאות, הפכו אותם ל״נכסי מקלט״ אליהם נוערים משקיעים, החל מאנשים פרטיים ועד גופים מוסדיים ובנקים מרכזיים, על מנת להבטיח את עושרם ואת השווי של כספם. בתקופות של חוסר וודאות כלכלי ופוליטי, אינפלציה, מתחים גיאופוליטיים, מלחמות ומגפות – זהב וכסף מהווים ביטחון אמיתי.

איך קונים זהב וכסף בימינו?

השלב הראשון בקניית זהב או כסף הוא להחליט באיזה צורה ברצונכם לרכוש אותם. ניתן לקנות את שתי המתכות ב-2 אופנים – מטבעות זהב וכסף או מטילי זהב וכסף. מטבעות הם צורה קלה ופשוטה לרכישה מכיוון שהם זמינים באופן נרחב ומגיעים במגוון גדלים וערכים. מטבעות זהב פופולריים כוללים את הנשר האמריקאי, עלה האדר הקנדי והקרוגראנד הדרום אפריקאי. מטבעות כסף זמינים גם הם באופן נרחב וכוללים אפשרויות פופולריות כמו נשר הכסף האמריקאי ועלה אדר הכסף הקנדי.

מטילי זהב הם צורה פופולרית נוספת לקניית זהב וכסף. מטילי זהב נעים בדרך כלל במשקל שבין 1 גרם ל-1 קילוגרם, בעוד שמטילי כסף יכולים לנוע בין 1 אונקיה ל-100 אונקיות.

חשוב לדעת שבקניית זהב וכסף פיזיים, ככל שנקנה משקל גדול יותר כך הפרמיה מעל מחיר המתכת תרד. מדוע? חישבו על ההבדל בין קניית 100 יחידות של מטיל זהב 1 גרם, לעומת יחידה אחת של מטיל זהב 100 גרם. עלויות הייצור, האריזה והטיפול ב-100 יחידות עולה עשרות מונים על העבודה הנדרשת ליחידה אחת. לכן, נעדיף לקנות במשקל גבוה יותר, ככל והתקציב שלנו מאפשר זאת.

למה חשוב לשים לב כשקונים זהב וכסף?

כאשר קונים זהב או כסף חשוב להיות מודעים למחיר הזהב ומחיר הכסף העולמיים. מחירים אלה, הנקראים גם ״מחירי הספוט״ (ספוט זהב וספוט כסף, בהתאמה), משתנה לאורך ימי ושעות המסחר (ימים שני עד שישי) על בסיס ביקוש והיצע בשוק המתכות היקרות. חשוב לזכור שהמחיר שתשלמו עבור זהב או כסף יכלול פרמיה מסוימת מעל מחיר הספוט, וכמו שאמרנו – ככל שתקנו יחידות במשקל גבוה יותר כך הפרמיה צפויה לרדת. הפרמיה צפויה להשתנות בהתאם לצורת וכמות המתכת שאתם תרכשו, כמו גם בהתאם לסוחר שממנו אתם תקנו.

הדבר החשוב ביותר הוא לבצע מחקר שוק מקדים ולבחור סוחר אמין בעת רכישת זהב או כסף. הפרמיה מעל מחיר המתכת חשובה גם היא, אבל המשתנה החשוב ביותר הוא הסוחר ממנו נקנה, ובעיקר המוניטין, האמינות הוותק שלו בשוק. חפשו חברות רציניות וגדולות הפועלות מספר שנים רב, אשר להן חנויות פיזיות מהן אפשר להתרשם וכן מוניטין מוכח. כמו כן חשוב לקרוא ביקורות ולבדוק את מדיניות הסוחר לגבי קניה חוזרת – האם הוא יקנה מאיתנו חזרה את הזהב כאשר נרצה למכור? זהו פקטור חשוב מאוד שכדאי לוודא.

איפה כדאי לאחסן זהב וכסף?

כשזה מגיע לאחסון הזהב והכסף ישנן כמה אפשרויות זמינות. משקיעים רבים בוחרים לאחסן את המתכות שלהם בבית – על כך כמובן לא נמליץ בשל הסיכון הרב לפריצה. אחרים יעדיפו להשתמש בכספת בנקאית אולם שירות זה כבר כמעט ולא ניתן בבנקים. האפשרות המומלצת והפופולריות ביותר בקרב משקיעים היא אחסון בחדר כספות, לרוב דרך הסוחר ממנו נקנה. אפשרות זו תניח את דעתנו מחשש לפריצה ואובדן שכן ישנה אחריות מלאה של הסוחר או חדר הכספות, ונוכל ״למשוך״ את הזהב בכל עת.

קניית זהב וכסף עם עולם הזהב

קניית זהב וכסף נחשבת לאפשרות מומלצת מאוד לגיוון תיק ההשקעות והבטחת ערך הכסף שלנו. במיוחד בתקופה של אינפלציה גבוהה וריבית מטפסת, חשוב שנבטיח את העושר שצברנו ועבדנו כל כך קשה בשבילו. בשביל זה אנחנו כאן – שנים רבות של ניסיון ומאות לקוחות מרוצים מאפשרים לנו לסייע לכם לבצע ״כניסה חלקה״ לתחום המתכות היקרות. מוזמנים ליצור איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם כדי לסייע בקניית זהב וכסף.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!