קניית אונקיית זהב – כל מה שצריך לדעת

מכירת זהב ישן

זהב הוא מתכת יקרה ששובה את הדמיון האנושי במשך אלפי שנים. הפיתוי של הזהב טמון לא רק ביופיו אלא גם בנדירותו, עמידותו ובמשמעותו ההיסטורית. הזהב משמש למגוון רחב מאוד של שימושים החל ממטבע ועד תכשיטים ועד אמנות ונחשב לסמל של עושר וכוח בתרבויות רבות.

קניית אונקיית זהב או מספר אונקיות זהב, המכונה גם השקעה בזהב, מהווה אפשרות מצוינת להחזיק במתכת היקרה המבוקשת. במאמר שלפניכם נבין מהי אונקיית זהב, כיצד נקבע מחיר הזהב, היכן משתמשים בזהב וכיצד משקיעים בו. כל מה שרצית לדעת על אונקיית זהב במאמר מטה.

מה זה זהב?

זהב היא יסוד כימי מסוג מתכת אשר סמלו הכימי הוא Au. הזהב הוא מתכת יקרה צפופה הניתנת לעיבוד בקלות בשל רכותה וגמישותה. היא בעלת צבע צהוב עז שאינו מכתים והוא אחד היסודות הכימיים הכי פחות תגובתיים אשר עמיד לחומצה וחומרים אחרים. מעבר לעובדות הללו, נעשה בזהב שימוש במגוון רחב של תחומים – החל מתחומי היופי והטקסטיל ועד לתחומי האלקטרוניקה והרפואה. הזהב היווה לאורך השנים את הבסיס לכלכלה המודרנית וגם היום הוא מהווה נכס בטוח ויציב המבוקש על ידי משקיעים פרטיים, מוסדיים ובנקים מרכזיים בעולם. אין ספק שלעולם שלנו יש צורך עז בזהב וזה צפוי להמשיך להיות כך עוד אלפי שנים ומאות.

מהי אונקיית זהב?

מחיר הזהב שאנחנו רואים בבורסות העולמיות תלוי באונקיית זהב. אונקיית טרוי הנה יחידת משקל שהמציאו עוד בימי הביניים ושימשה את הסוחרים והמשקיעים להעריך את מחירו של הזהב על פי אותו היחידה. אונקיית טרוי אחת שוקלת כ-31 גרם בלבד ועשויה כולה מ99.99% זהב טהור.

אפשר בהחלט להגדיר את אונקיית הזהב בתור בוליון כי הרי שבוליון הוא מונח לכל הפריטים שעשויים מ99.99% זהב טהור. מסחר בזהב נעשה גם הוא בבוליונים כשהפריטים הנפוצים ביותר למכירת הזהב יהיה מטבעות זהב, מטילי זהב או כל צורה אחרת של הזהב שעבר תהליך היתוך מלא ואינו עורבב עם מתכות נוספות.

מי קובע את מחיר הזהב?

מחיר הזהב נקבע ממגוון גורמים ומושפע מהיצע וביקוש בשוק העולמי. שוק הזהב מונע בדרך כלל על ידי משקיעים פרטיים ומוסדיים וגם על ידי תעשיות המשתמשות בזהב במוצרים או בתהליכים שלהן. מחיר הזהב נקבע על ידי הביקוש וההיצע אשר נקבע על ידי מגוון קונים ומוכרים הכוללים סוחרים, בתי זיקוק, כורים, יצרני תכשיטים, בנקים ומשקיעים. אחד השחקנים המשמעותיים ביותר בשוק הזהב הוא איגוד שוק הזהב של לונדון (LBMA), אשר קובע ״מחיר עוגן״ לזהב פעמיים ביום, בבוקר ובערב. מחיר זה נקרא ״מחיר פיקס״ (Gold Fix) והוא מהווה מחיר מוסכם לביצוע פקודות קנייה ומכירה עתידיות, בעיקר בעסקאות זהב גדולות. גורמים נוספים שיכולים להשפיע על מחיר הזהב כוללים את שערי המטבע (בעיקר הדולר, בו לרוב נסחר הזהב), מתחים גיאופוליטיים, שיעורי ריבית ותנאים כלכליים גלובליים.

באיזה תעשיות נעשה שימוש בזהב?

לזהב יש גם תפקיד משמעותי מרכזי באמנות ובתרבות. היופי והברק המנצנץ שלו הפכו אותו לחומר פופולרי לתכשיטים, חפצי נוי וחפצי דת. תרבויות עתיקות רבות האמינו שלזהב יש תכונות אלוהיות או מיסטיות, והוא שימש לעתים קרובות בטקסים.

כיום משמש הזהב גם ליישומים מעשיים בתחומים רבים. בתעשיית האלקטרוניקה והרפואה משמש הזהב למגוון מכשורים ושימושים בשל המוליכות, העמידות והגמישות שלו, וכן בעולם הפיננסים משמש הזהב כביטחון עבור בנקים מרכזיים ומשקיעים מוסדיים ופרטיים המעוניינים להבטיח את ערך הכסף שלהם ולהגן עליו מפני אינפלציה וזעזועים בשווקים.

קניית אונקיית זהב עם עולם הזהב

העולם שלנו עובר שינויים וזעזועים רבים – החל מוירוס הקורונה שהשפיע על התעשייה והתובלה העולמית, דרך מיתון באירופה, מלחמה בין רוסיה ואוקראינה ועוד. אנחנו בעולם הזהב מזמינים אתכם לקנות אונקיות זהב ולבצע השקעה בזהב כדי להגן על הכסף שלכם ולהבטיח את עושרכם שנים קדימה. אם אתם מעוניינים לצלול לעולם המרתק של הזהב וההשקעה במתכות יקרות, ולהחזיק בנכס בטוח ויציב המייצר ערך לאורך זמן, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!