קניית זהב במזומן – מכירת זהב במזומן – כיצד לעשות זאת נכון?

זהב הוא מתכת יקרה שנחשקת על ידי אנשים במשך מאות שנים בשל יופייה וערכה. הוא שימש בין היתר לתכשיטים, מטבעות והשקעות. זהב נכרה כבר למעלה מ-6,000 שנים, כאשר תכשיטי הזהב הידועים ביותר מתוארכים לשנת 4,000 לפני הספירה. ידוע שהמצרים הקדמונים השתמשו בזהב למסכות הקבורה שלהם ולקישוטים אחרים, והמתכת שימשה גם את היוונים, הרומאים ותרבויות עתיקות אחרות.

במאמר שלפניכם אנחנו הולכים לעסוק ברכישת זהב במזומן. כיצד עושים זאת? מהן מגבלות החוק? כמה זהב ניתן לרכוש במזומן בישראל? והיכן ניתן לעשות זאת?

היסטוריית הזהב – מאז ועד היום

בימי הביניים, זהב שימש כמטבע, כאשר מטבעות הזהב הראשונים הוטבעו בלידיה, אזור בטורקיה של ימינו. הכיבוש הספרדי של יבשת אמריקה במאה ה-16 הביא לזרם של זהב לאירופה אשר בזמנו הוביל לכינונו של תקן הזהב, שבו ערך המטבע של מדינה הוצמד לכמות הזהב שהחזיקה.

לזהב שימושים רבים, גם פרקטיים וגם אסתטיים. הוא נמצא בשימוש נרחב בתכשיטים בשל העמידות והברק שלו. הוא משמש גם בעולמות האלקטרוניקה והטכנולוגיה, מכיוון שהוא מוליך חשמל מצוין ועמיד בפני קורוזיה. זהב משמש גם ברפואת שיניים, כאשר סגסוגות זהב משמשות לסתימות וכתרים דנטליים.

מכירה או רכישת זהב דרך הבורסה או דרך חברה פרטית

אם אתם רוצים להיות בעלי זהב אבל אתם לא מעוניינים להחזיק את הזהב באופן פיזי, אתם פשוט יכולים לרכוש מניות זהב או תעודות סל וכך בעצם להיות בעלים של זהב בצורה עקיפה. חשוב לקחת בחשבון שלקניית זהב ״על הנייר״ ישנן חסרונות רבים – פתרון זה ״עקר״ מהיתרון הכי גדול של הזהב: חוסר תלות במערכת הפיננסית. במידה ותבחרו לרכוש מניות זהב או תעודות סל, אין לכם שום הבטחה שברגע האמת תוכלו לממש אותה – וזה גורם סיכון משמעותי.

איך אפשר לקנות זהב במזומן?

זהב נחשב מזמן להשקעה בטוחה בשל יציבותו ועמידותו בפני אינפלציה. משקיעים רבים קונים זהב כהגנה מפני אי ודאות כלכלית ותנודתיות בשוק. ישנן דרכים רבות להשקיע בזהב, כולל רכישת זהב פיזי בצורה של מטבעות או ברים, השקעה במניות כריית זהב ורכישת קרנות נסחרות בזהב. 

ואם החלטתם לקנות זהב במזומן, אז אתם תצטרכו לרכוש זהב בצורתו הפיזית בלבד, רק שחשוב להבין כי בישראל עסקה אחת במזומן לא יכולה לעלות על פני 6,000 ש״ח, מה שאומר שאתם תהיו מוגבלים בכמות שתוכלו לרכוש זהב במזומן. גם אם תנסו לעשות זאת במספר מקומות שונים, החשבוניות שלכם יסומנו כמזומן – מה שיכול לעשות לכם בעיה מאוד גדולה עם רשות המיסים בעת ביקורת.

רכישה או מכירה של הזהב מלווה תמיד בתיעוד רשמי ע״פ חוק, חשוב לבחור במקום איכותי ואמין שניתן לבטוח בו לצורך מכירה או קניה של זהב במזומן.

איפה אפשר לקנות זהב במזומן?

קניית זהב במזומן אפשרית אצל מגוון סוחרים. הדבר החשוב ביותר שצריך לקחת בחשבון – האמינות והמוניטין של המוכר. פנו למוכר בעל ניסיון מוכח של מספר שנים לפחות, שאלו שאלות ובקשו הסברים מקיפים. המטרה – להבין שמדובר בגוף אמין (לא חסרים ״מעאכרים״ בתחום) אשר עובד במסודר ועל פי חוק. רק אז, הסכימו לקנות או למכור זהב במזומן.

לקנות זהב במזומן – רק בעולם הזהב

עם עשרות שנות ניסיון מצטבר ומאות לקוחות מרוצים, אנחנו ב״עולם הזהב״ נשמח לעמוד לשירותכם. מוזמנים להתייעץ איתנו בנושא קניית זהב במזומן או בנושאים אחרים סביב קניית זהב ומתכות יקרות דרך דף יצירת הקשר באתר לליווי אישי מקצועי ומסביר פנים.

 

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!