מחיר זהב לגרם – כמה עולה גרם זהב?

זהב, מתכת יפיפייה בעלת ערך סנטימנטלי עמוק, נחשבת למתכת יוקרתית ופופולרית אשר זכתה להערכה רבה בכל העולם מצד תרבויות לאורך ההיסטוריה האנושית. כמשקיעים, חשוב לדעת מהו מחיר זהב לגרם וכיצד היא נקבעת, שהרי עלות גרם זהב אחד משתנה בהתאם לגורמים המשפיעים על מחירו בשוק. במאמר שלפניכם נתעמק בגורמים המשפיעים על מחיר הזהב לגרם ואונקיה.

מדוע להשקיע בזהב?

זהב נחשב למתכת יקרת ערך בכל העולם בשל נדירותו, העמידות הגבוה שלו והמראה האסתטי הייחודי המושך כל עין. מאפיינים יוצאי הדופן הללו הפכו את מתכת הזהב לנכס נחשק ולסמל של עושר ושגשוג בתרבויות רבות. ערכו הכספי של הזהב מושפע מגורמים רבים החל מהיותו משאב טבע מוגבל, ביקוש והיצע בשוק ותנאים כלכליים גלובאליים.

זהב נמדד ביחידת מידה בשם אונקיות טרוי, כאשר אונקיית טרוי אחת שווה ערך לכ-31.103 גרם. שקילה ומדידה של הזהב לפי שיטת טרוי נפוצה בשוק הזהב הבינלאומי ומקורה עוד ברומא העתיקה. משקיעים וסוחרים מתייחסים לרוב למחירי הזהב לאונקיה וזו יחידת המידה בה היא תוצג בבורסות ובאתרי מסחר שונים. במידת הצורך, ניתן להמיר את משקל האונקיה לגרם.

מחיר זהב לגרם מושפע ממספר רב של גורמים. אלה כוללים תנאים כלכליים גלובליים, מצבים של אינפלציה, שיעורי ריבית עולמיים ואירועים גיאופוליטיים. בנוסף, דינמיקת הביקוש וההיצע ומדיניות הבנק המרכזי משפיעים גם הם על מחירי הזהב. ניטור גורמים אלה עוזר למשקיעים לאמוד את הכיוון הפוטנציאלי של מחירי הזהב בטווח הקצר ובטווח הארוך.

מחיר הזהב נקבע על ידי השוק העולמי בו זהב נסחר 24 שעות ביממה בימים שני עד שישי. הסוחרים העיקריים בשוק הזהב העולמי הם בנקים, בתי זיקוק, יצרני תכשיטים ומשקיעים. שוק הזהב מושפע גם ממסחר בחוזים עתידיים, מפעילות הבנק המרכזי ומביקוש להשקעות באמצעות קרנות נסחרות בבורסה (ETF) וכן מרכישות פיזיות.


היכרות עם שוק הזהב

משקיעים יכולים לגשת לשוק הזהב דרך ערוצים שונים, בין היתר דרך סוחרים, בורסות ופלטפורמות מסחר מקוונות. שוק הזהב העולמי פועל על פני מספר בורסות ומיקומים, כאשר לונדון, ניו יורק וציריך הן המרכזיים ביותר למסחר בזהב.

איגוד הזהב של לונדון (LBMA) קובע את מחיר ה-FIX פעמיים ביום, מעין ״שער יציג״ באמצעותו ניתן לקבוע מועדים עתידיים לעסקאות, בעיקר עסקאות גדולות בין סוחרים ובנקים. בנוסף, ה-LBMA קובע סטנדרטים ודרישות גבוהים לאיכות הזהב וכן לשרשרת הייצור והאספקה, בין היתר למניעת העסקת ילדים, הלבנת הון ומימון טרור. תקן ה-LBMA מבטיח שהזהב שנמכר בשוק עומד בתקנים מחמירים, אשר משפיע על האמינות והערך שלו. LBMA משמשת כמרכז חשוב בשוק בגלל האמינות והשקיפות שהיא מעניקה לסוחרים ולצרכנים. בעת רכישת זהב, חפשו אחר אישור LBMA כדי לוודא שההשקעה שלכם מקובלת ומהימנה על ידי סוחרים רבים בעולם.

כיצד נחשב מחיר זהב לגרם?

שוק הזהב העולמי פועל על פני מספר בורסות ומיקומים, כאשר לונדון, ניו יורק וציריך הן מרכזי מפתח למסחר בזהב. המחירים של זהב מבוססים בדרך כלל על קביעת איגוד שוק הבוליון של לונדון (LBMA), הקובע את מחיר הספוט פעמיים ביום (מחיר הזהב העדכני). משקיעים יכולים לגשת לשוק הזהב דרך ערוצים שונים, כולל סוחרים מורשים, בורסות ופלטפורמות מסחר מקוונות.

על מנת לחשב את מחיר הזהב לגרם ראשית נבדוק את מחיר אונקיית זהב בזמן אמת באמצעות הדף הייעודי באתר. את המחיר שראינו נחלק ב-31.103 גרם, על מנת לברר מהו מחיר גרם זהב. המחיר שקיבלנו הוא מחיר גרם זהב בדולר. במידה ותרצו לברר את המחיר בשקלים, המירו את המחיר הדולרי לשקלי באמצעות שער המרה דולר-שקל.

לאחר שביררתם את מחיר הזהב לגרם, נמליץ להסתכל על גרף הזהב ועל מגמות מחירים היסטוריים. על ידי קבלת מידע רלוונטי וביצוע מעקב בזמן אמת ניתן לקבל החלטות חכמות בעת קנייה, מכירה או השקעה בזהב. בין אם אתם משקיעים מנוסים או בין אם סקרנים לגבי הערך של המתכת היקרה הזו, הבנת הדינמיקה של מחירי הזהב לגרם מספקת מידע חשוב ורלוונטי לגבי העולם המרתק של השקעה בזהב.

 

אנחנו ב״עולם הזהב״ מסייעים למשקיעים לקנות ולמכור זהב. שילוב של מומחיות, מקצועית, שירות אישי ומגוון רחב של מוצרים מאפשרים לעשות את הצעדים הראשונים בעולם המרתק של השקעה בזהב בביטחון ובמקצועיות. נשמח לסייע לכם להשקיע בזהב – השאירו את הפרטים שלכם עוד היום ונחזור אליכם בהקדם.


הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!