בוליון – מה זה בוליון, ואיך קונים?

מחיר קילו זהב

השם “בוליון” הוא כינוי ידוע בעולם המתכות היקרות לפריטים עשויים מתכת טהורה. מדובר בנכסי השקעה פיזיים, לרוב עגולים (מטבע או ראונד) או מלבניים (מטילים) העשויים זהב ומכסף טהור. במקרה של זהב, מכיוון שהיא מתכת רכה, לרוב נמצא אותה בשוק בסגסוגת עם מתכות אחרות המקשות אותה (למשל בתכשיטים, ציון הקראט מייצג את כמות הזהב הטהור בתכשיט) אך כשמדובר בבוליון זהב מדובר על פריט זהב שעשוי מ-99.99% זהב, ללא ערבוב של מתכת נוספת.
לרוב בוליון יגיע בשתי צורות מרכזיות – צורה עגולה, הידועה בשם בוליון או ראונד, או בצורתו המלבנית ובשם מטיל, מכאן השימוש הנרחב בשמות מטילי זהב, בוליון זהב ומטבעות זהב, כאשר כל השמות האלו מתארים נכס עשוי זהב טהור.

מהו מקורו של השם בוליון?

אם השם בוליון היה נשמע לכם מוכר הוא כיוון שבשפות אירופאיות רבות זהו כינוי ל״מרק רותח״ (״בויל״, רתיחה). שם זה נובע מתהליך היצור בו מתיכים את הזהב לחלוטין לקבלת תמיסה סמיכה וצהובה שנראית ממש כמו מרק רותח.

קניית בוליון זהב היא למעשה השקעה בזהב פיזי ונחשבת לאחת ההשקעות הסולידיות ביותר שתוכלו לעשות – זאת כיוון הביקוש לבוליון זהב הרבה יותר גדול מאשר פרטי זהב אחרים המעורבבים עם מתכות שונות ולא ניתנות לאימות בקלות. זאת לעומת קניית תכשיטים, בהם גם שכר העבודה גבוה וגם לא ניתן לאמת את טוהר המתכת בקלות כיוון שכל צורף יכול לחרוט קראטורה על גבי תכשיט. זאת לעומת בוליון אשר על גביו מוטבע טוהר המתכת אשר נותן תוקף לטוהר המתכת.

רכישת מטבעות בוליון זהב

מבחינה היסטורית זהב נחשב למאגר יציב ובטוח של עושר. השקעה במטבעות זהב (או במילים אחרות – בוליון זהב) יכולה לספק גידור מפני אינפלציה ואי ודאות כלכלית, שכן ערכו של הזהב נוטה לעלות בתקופות של תנודתיות בשוק. בנוסף, מטבעות זהב הם נכס מוחשי שניתן לאחסן ולסחור בקלות, ויש להם פוטנציאל לעלות בערכם לאורך זמן. עם זאת, חשוב לציין כי השקעה במטבעות זהב אינה נטולת סיכונים וחסרונות פוטנציאליים, כמו עלות רכישת המטבעות ואחסון המטבעות ופוטנציאל לתנודות במחיר הזהב. הדבר החשוב ביותר הוא לעשות מחקר קפדני אודות החברה שדרכה רוכשים את הזהב שכן מוניטין, ניסיון וותק בתחום מהווים יותר מכל את הביטחון שבקניית זהב.

לעומת ההשקעה במניות של חברות כריית זהב או תעודות סל בזהב, שגם הן נחשבות להשקעות מקובלות בזהב, מי שמחזיק זהב פיזי בידו יכול למכור אותו ביתר קלות בתקופות של משבר כלכלי או גיאופוליטי. ולעומת זאת, מי שמחזיק בזהב רק ״על הנייר״ יתקשה לבצע את המכירה בתקופה של משבר ואולי אף לא יוכל לבצע אותה במידה והבורסה תקרוס (כפי שקרה במשברים גדולים בעבר). כאשר רוכשים בוליון לעומת זאת ניתן להיות בטוחים שנוכל ״להנזיל״ אותו בכל עת ולמכור אותו בכל מקום בעולם במחיר הזהב ברגע שנרצה.

בוליון לאספנים – למי זה מתאים?

כפי שכבר ציינו, בוליון הוא שם כולל לנכס עשוי זהב טהור. אספנים נהנים ממטבעות בוליון אספנות פעמיים – פעם אחת מערך הזהב במטבע ופעם שניה מהערך האספני של המטבע שלרוב מיוצר בכמות קטנה ומוגבלת.
חשוב לציין שמטבעות בוליון יכולים לשאת איתם מחירים מאוד גבוהים  (הרבה יותר גבוהים מאשר מחירי בוליון זהב להשקעה), והסיבה לכך היא שההיצע של מטבעות אלה מוגבל והביקוש הוא גדול. לכן, רבים יעדיפו לבצע השקעה במטבעות הללו, או לשלב בין קניית בוליון להשקעה ובוליון אספנות, וכך להנות מערך המתכת בנוסף לערך האספני.

בואו לרכוש זהב יחד איתנו – עולם הזהב

אנחנו בעולם הזהב מציעים עבורכם את שירותי מקצועי הכולל רכישת בוליון זהב או בוליון כסף. הניסיון, המקצועיות, הוותק והמוניטין שצברנו לאורך השנים מאפשרים לנו למכור בוליון זהב וכסף בביטחון תוך מענה מדויק לצרכי הלקוח.

במידה ויש לכם שאלות נוספות ניתן לפנות אלינו באמצעות דף יצירת הקשר באתר וכמובן להמשיך וללמוד עוד על העולם המרתק של המתכות היקרות בבלוג שלנו, המהווה את אחד ממאגרי המידע הגדולים בישראל בנוגע זהב וכסף. אם גם אתם מעוניינים ״לצלול״ לעולם המרתק של המתכות היקרות מוזמנים להשאיר לנו פרטי קשר וניצור איתכם קשר בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!