אונקיה – מה היא אונקיה?

אונקיה

זהב וכסף נחשבו לאורך שנים כמתכות בעלות סממנים אלוהיים – הם שימשו לבניית פסלים ומיצגים ונחשבו בעלות ערך מיסטי. בשנים שלאחר מכן קיבלו שימוש פרקטי יותר והפכו לכלי לביצוע מסחר, אשר בהדרגה החליף את סחר החליפין ואף הפך בהמשך לבסיס לכלכלה המודרנית. או אז נדרשו לאמצעי מדידה מדויקים יותר, והחלו משתמשים במונח אונקיה, או אונקיה טרוי, המהווה עד היום את קנה המידה למשקל של מתכות יקרות. מה היא אונקיה, מהי אונקיה זהב או אונקיית זהב, כמה היא שוקלת וכיצד משתמשים באונקיות בימינו? ריכזנו עבורכם את כל התשובות במאמר.

מה היא אונקיה?

אונקיה, או אונקיה טרוי, היא יחידה מידה עבור משקל של מתכות יקרות. 1 אונקיה שווה לכ-31.1 גרם, או למדייקים 31.1034768 גרם. שיטה זו מהווה את יחידת המשקל המוסכמת בעולם למשקל של מתכות יקרות. באנגלית היא מסומנת כ-Oz או כ-Troy Oz. המילה טרוי (Troy) משמשת כדי להבדיל בין אונקיה נוספת המשמשת למדידה משקל ומסה של נוזלים. בעולם המתכות היקרות, המילה ״אונקיה״ והמילה ״אונקיה טרוי״ מהוות מילים נרדפות וכאמור נוכל להשתמש בשניהם לתיאור משקל של מתכת יקרה. לרוב נראה את הביטויים ״אונקיה זהב״ או ״אונקיית זהב״ כאשר מתייחסים לזהב, ואת הביטויים ״אונקיה כסף״ או ״אונקיית כסף״ כאשר מתייחסים למתכת כסף. לרוב כאשר נתייחס ליחידת המשקל אונקיה נתכוונן ל-31.1 גרם של מתכת טהורה – אונקיה זהב טהור 999.9% או אונקיה כסף טהור 99.9%, אשר נחשבות לטהור.

איך ניתן לקנות אונקיה זהב או אונקיה כסף בימינו?

ניתן לקנות אונקיה זהב או אונקיה כסף במגוון דרכים, כאשר הפופולריות ביותר הן לקנות את הדבר האמיתי – כלומר זהב או כסף פיזיים, או לקנות ״על הנייר״ כתעודות סל בבורסה. היתרונות והחסרונות ברורים – כאשר קונים את הדבר האמיתי יש לנו ביטחון מלא שכאשר נצטרך את האונקיות שלנו, הן יהיו בידינו, נזילות ומוכנות לשימוש. החסרון כאשר קונים אונקיה זהב וכסף פיזיים הוא האחסון, אולם כיום למרבית הסוחרים הרציניים יש פתרונות אחסון בטוחים אשר אינם יקרים ומאפשרים ״ראש שקט״ בכל הנוגע למתכות שלהם. לעומת זאת, קניית אונקיות ״על הנייר״ היא זולה יותר ופשוטה, אך החסרון הברור הוא שלעולם לא נהיה בטוחים שברגע האמת נוכל למכור את האונקיות שברשותנו. לפיכך, המלצתנו היא להחזיק אונקיות זהב פיזיות, אשר יבטיחו לנו מקסימום ביטחון שברגע האמת נוכל לממש את אחזקותינו.

דרך נוספת להשקיע באונקיות זהב היא לקנות מניות של חברות כרייה. גם כאן, הסיכון הוא ברור – אנו תלויים באופן מוחלט במערכת הפיננסית (במקרה זה – הבורסה) וכן בהתנהלות החברות עצמן. אלה גורמים לנו לאבד את היתרון שבאחזקת זהב, ולפיכך לא מומלצים כמו להחזיק אונקיות זהב משלכם.

אונקיה זהב כאפיק השקעה – למה חשוב לקנות זהב דווקא בימינו?

לאורך מאות שנים מחיר הזהב הוכיח שהוא במגמת עלייה מצד אחד, ומצד שני שומר על ערכו בתקופות משבר וחוסר יציבות. בתקופות של מלחמות, מגיפות, משברים כלכליים ואינפלציה, היא הזהב לאורך ההיסטוריה אפיק השקעה בטוח ויציב. ניתן לראות זאת היטב במשברים כלכליים כדוגמת המשבר הפיננסי של 2008 או במהלך תקופת הקורונה, שכאשר הבורסות קרסו הזהב הציג מגמה הפוכה באופן מובהק. יתרון זה הופך את הזהב לערובה ועוגן פיננסי בעת משבר, ולכן הוא נחשב ל״נכס מקלט״ המומלץ על מנת לשמור על ערך הכסף שלנו.

עולם הזהב – השקעה בטוחה בזהב

עולם הזהב מאפשר קניית אונקיות זהב ואונקיות כסף בצורה בטוחה, פשוטה ומקצועית. עשרות שנות ניסיון ומאות לקוחות מרוצים נותנים לנו את הידע והביטחון להעניק שירות מצוין בתחום ההשקעה במתכות יקרות. דווקא היום, אנחנו מזמינים אתכם לשמר את ערך הכסף שלכם באמצעות השקעה בזהב ובכסף. מוזמנים להשאיר לנו פרטים באתר ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!