מטבע זהב – כיצד לאתר מידע על מטבע הזהב שלך?

מטבע זהב

מטבעות זהב ואיסופם מהווים עיסוק פופולרי המשלב בין היסטוריה ואנתרופולוגיה לצד השקעה אטרקטיבית ופתרון לשמירת ערך. מטבעות זהב מגיעים בצורות, גדלים ועיצובים שונים ויש להם משמעויות היסטוריות ותרבותיות מרתקות. בין אם רכשתם לאחרונה מטבע זהב או מצאתם מטבע ישן ״על הבוידעם״ אצל סבא, המדריך שלפניכם יסביר כיצד תוכלו למצוא מידע אודותיו. במאמר נסביר על שיטות שונות לאיסוף מידע ונלמד כיצד אתם יכולים לחקור וללמוד את מטבע הזהב שלכם ולהעריך את שוויו.

זיהוי סוג מטבע זהב ומקורו

הצעד הראשון במציאת מידע על מטבע הזהב שלכם הוא לזהות את סוג המטבע ולקבוע את מקורו. חפשו אחר כתובות או סימנים על המטבע אשר מציינים את ארץ המוצא, התאריך, הערך וסימן ההטבעה שלו. נסו לכתוב את המידע שאתם מוצאים על מטבע הזהב בגוגל, בדגש על כיתוב המופיע עליו. חיפוש פשוט זה במקרים רבים יסייע לאתר מידע על המטבע. במידה והכיתוב קטן או לא ברור מומלץ להשתמש בזכוכית מגדלת על מנת לבחון את המטבע היטב מקרוב.

במידה ומדובר במטבע זהב ישראלי הוא ככל הנראה יוצר על ידי החברה הישראלית למדליות ולמטבעות. החברה הוקמה כחברה ממשלתית בשנת 1958 ע”י ראש ממשלת ישראל הראשון, דוד בן גוריון, במטרה להנציח את האירועים הלאומיים וההיסוטריים של המדינה לצד אישים וציוני דרך בתרבות, באמנות ובחברה הישראלית. אתר החברה מהווה כיום ארכיון של ממש המציג מידע על כל הנפקות העבר של בנק ישראל כך שאם מדובר במטבע ישראלי, סיכוי טוב שתצליחו למצוא מידע באתר באמצעות שורת החיפוש או באמצעות איתור שנת המטבע וחיפוש המטבע לפי שנים.

פתרון נוסף ויעיל לאיתור מידע אודות מטבע, במיוחד אם הוא איננו מטבע ישראלי, יהיה חיפוש באמצעות הפיצ׳ר Google Lens, המאפשר חיפוש באינטרנט באמצעות צילום הפריט. כאשר אתם באתר גוגל, לחצו על אייקון המצלמה אשר מופיע בשורת החיפוש. צלמו את המטבע ובחנו את התוצאות אשר מופיעות – במקרים רבים הם יהיו ברמת דיוק גבוהה.

בדקו את משקל וקוטר המטבע

מטבעות רבים מונפקים ממתכות שונות (מטבע זהב, מטבע כסף וכדומה) ובמשקלים שונים (12 גרם, 31.1 גרם וכדומה). לכן, כדי להבין איזה מטבע ברשותכם ולהעריך את שוויו יש לבדוק את המשקל והקוטר של המטבע. את משקל המטבע נוכל לבדוק באמצעות משקל כיס סטנדרטי אך חשוב לוודא שהוא מציג 2 ספרות אחרי הנקודה. את הקוטר נוכל לבדוק באמצעות קליבר.

לאחר שקילה ומדידה נסו להשוות את את הנתונים שקיבלתם לתוצאות שמצאתם בחיפוש בגוגל. שימו לב שכל סטייה משמעותית מהמשקל והגודל הסטנדרטיים יכולה להצביע על כך שהמטבע מזויף ולכן יש לבצע את הבדיקה בסבלנות ובדיוק מירבי.

חקרו את ההיסטוריה של מטבע הזהב שלכם

ההיסטוריה של מטבע הזהב שלכם יכולה להשפיע באופן משמעותי על ערכו. חקרו את הרקע של המטבע, את מקורו ואת כמות ההנפקה שלו. חפשו אחר אירועים היסטוריים או אישיים אשר קשורים למטבע כיוון שאלה יכולים להגביר את מידת נדירותו ואת הביקוש אליו. את המידע ניתן למצוא במקורות כמו קטלוג החברה הישראלית למדליות ולמטבעות או קטלוגים מקבילים באתרים בינלאומיים, או לחילופין להתייעץ עם סוחר מטבעות.

התייעצו עם מומחים בתחום

גם אחרי שביצעתם את המחקר שלכם ואספתם מידע רב ככל הניתן, אין תחליף להתייעצות עם מומחים בתחום. סוחרי מטבעות ובעיקר חברות מקצועיות לקנייה ומכירה של זהב וכסף יכולים לספק לכם פרטים חשובים בכל הנוגע לאותנטיות, הנדירות והערך של מטבע הזהב שלכם. הם יכולים גם לעזור לכם לזהות כל סימני אזהרה לגבי המצב, הטוהר או ההיסטוריה של המטבע.

מציאת מידע על מטבע הזהב שלכם היא חשובה על מנת שתוכלו לאמוד את ערכו ולבצע החלטות משתלמות בנוגע למכירה שלו או קנייה של מטבעות נוספים להשקעה. זיהוי סוג ומקור המטבע, בדיקת המשקל והקוטר שלו, חקר ההיסטוריה והתייעצות עם מומחים יעזרו לכם לקבל מידע עדכני ורלוונטי אודות מטבע הזהב שלכם. זכרו לקחת את הזמן ולחקור ביסודיות את המטבע שברשותכם כדי להבטיח שתקבלו את התמורה הטובה ביותר עבור ההשקעה שלכם. אנו באתר ״עולם הזהב״ מתמחים בקניה ומכירה של מתכות יקרות, בדגש על מטבעות זהב וכסף – נשמח לעמוד לשירותכם ולסייע באיתור מידע על מטבע זהב שברשותכם או לבצע הערכת שווי לאוסף מטבעות. מוזמנים להשאיר פנייה בדף יצירת הקשר וצוות האתר יחזור אליכם בהקדם.

הבהרה: אין לראות במידע הכלול באתר זה משום ייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי מכל מין וסוג שהוא. המידע הכלול באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ / שיווק השקעות או תחליף לייעוץ / שיווק פיננסי ואין לפעול על פיו אלא לאחר קבלת ייעוץ אישי המתחשב בצרכיו ובנתוניו האישיים של כל אדם.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!